Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Trolejbusy jezdí méně kvůli nedostatku řidičů

OSTRAVA - Nemocnost většího počtu řidičů je důvodem, proč ostravské trolejbusy jezdí podle zvláštních jízdních řádů. Do kdy omezený provoz potrvá, není zatím jasné. Počty řidičů se ale pozvolna vrací do normálu. 

Jisté je, že na některých linkách došlo v ranní i odpolední špičce ke snížení počtu spojů až o polovinu, na některých linkách pak došlo ke zkrácení období špičky...


Ilustrační foto (23. května 2023, Vlčoun/Filip Vlček)

S vcelku nenápadnou informací o omezení provozu trolejbusů přišel Dopravní podnik Ostrava koncem září, kdy dlouhodobější omezení zahrnul do zprávy o omezení provozu v pátek 29. září. "V pátek 29. září 2023 pojedou trolejbusy s ohledem na očekávanou nižší přepravní poptávku podle zvláštního jízdního řádu. Současně nepojede trolejbusová linka 109," uvedl Dopravní podnik Ostrava na svém webu. Až poté následovala informace, že podle zvláštních jízdních řádů bude trolejbusový provoz pokračovat také od pondělí 2. října 2023.

Informační portál Vlčoun.cz se 9. října dotazoval na příčiny omezení provozu trolejbusů, protože o nich se v článku ani nikde jinde Dopravní podnik Ostrava nezmínil. Včera, tedy v pondělí 23. října, pak redakce obdržela vyjádření. "Dočasnou úpravou reagujeme na momentálně vyšší nemocnost na středisku trolejbusy," uvedla bez dalších podrobností tisková mluvčí ostravského dopravního podniku Tereza Šnoblová. Zároveň ubezpečila, že omezení provozu v tramvajovém nebo autobusovém provozu dopravní podnik s ohledem na probíhající náborovou kampaň nepředpokládá.


Ilustrační foto (15. července 2022, Vlčoun/Filip Vlček)

Šnoblová ovšem dále uvedla, že omezený jízdní řád vychází z prázdninového s přidáním spojů, kterými dopravní podnik lépe reaguje na aktuální poptávku. "Spokojenost cestujících je pro nás na prvním místě," doplnila Šnoblová. Informační portál Vlčoun.cz porovnal některé jízdní řády. Výrazného omezení se dočkala linka číslo 102, kde je v ranní a odpolední špičce prodloužen interval z 10 na 15 minut, a zkrácena je také doba přepravní špičky. Zatímco od září trvala třeba ranní špička přibližně do 8.00 hodin a odpolední do 17.00 hodin, v omezeném jízdním řádu špička končí o hodinu dříve. V celkovém pohledu došlo ke zrušení 11 spojů.

Také na lince číslo 107 došlo k omezení, kdy ve špičkách jezdí trolejbusové spoje místo každých 10 minut každých 15 minut. V součtu i tady je to o 12 spojů denně méně. K největšímu omezení došlo patrně na lince číslo 106, kde zatímco v zářijovém jízdním řádu v ranní a odpolední špičce jezdily trolejbusy každých 10 minut, teď jezdí každých 20 minut. V celkovém součtu došlo ke zrušení až 16 spojů. Přitom cestujících je stále stejný počet. Pro úplnost dodejme také, že na lince číslo 101 pak skutečně došlo k doplnění spojů a linka je tak opravdu mírně posílena. 


Ilustrační foto (15. července 2022, Vlčoun/Filip Vlček)

Nemocnost řidičů trolejbusů dokonce postoupila do takové fáze, že i přes omezený provoz si dopravní podnik musel navíc zajistit zápůjčku řidičů od jiných společností. Podle veřejně dostupného registru smluv, na který sama mluvčí odkázala, si dopravce od společnosti Transdev zprvu vypůjčil 10 řidičů pro pokrytí pěti ranních a pěti odpoledních směn v pracovních dnech. Od 16. října se pak tento počet snížil na 6 řidičů pro pokrytí tří směr ráno a tří odpoledne, a to opět pouze v pracovních dnech. Aktuální smlouva platí do 3. listopadu. To koresponduje s tím, že počet řidičů se postupně zvyšuje. "Aktuálně externí spolupráci ukončujeme s ohledem na pomalu se zlepšující stav nemocnosti," doplnila tisková mluvčí Dopravního podniku Ostrava. 

Dopravní podnik aktuálně hledá řidiče tramvají, trolejbusů i autobusů. U všech těchto profesí, kde nabízí práci na hlavní pracovní poměr a lákavý náborový příspěvek ve výši 100 tisíc korun, je možný nástup dle dohody. Na webu pak nabízí i další pracovní pozice, jako třeba nové asistenty přepravy. 

Více informací...
- Volné pracovní pozice Dopravního podniku Ostrava si prohlédněte zde.
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Ilustrační foto (15. července 2022, Vlčoun/Filip Vlček)

Moravskoslezský kraj teď

zdroj: https://pocasi.miksa.cz/

zdroj: http://portal.chmi.cz/

Počasí Ostrava - Slunečno.cz

Redakce Ostrava:

214 moravskoslezsky
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ostrava na youtube:

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!