Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Tramvaje v Ostravě nově dokáží samy zastavit

OSTRAVA - O kus bezpečnější bude cestování v městské dopravě v moravskoslezské metropoli. Dopravní podnik Ostrava ve dvou tramvajích nově testuje antikolizní systém, který v krajním případě dokáže vůz před překážkou i zastavit.

Dopravní podnik Ostrava je prvním, který takový systém ověří v provozu. Pokud se osvědčí, doplní jej do všech tramvají Stadler...


Prezentace antikolizního systému ve vozovně (5. března 2021, DPO/Tereza Šnoblová)

Daleko vyšší ochrana cestujících je cíl, kterého teď pomůže dosáhnout antikolizní systém v tramvajích Dopravního podniku Ostrava. Nejen profesionálně vyškolení řidiči Dopravního podniku Ostrava, nově posílí ochranu bezpečí cestujících i v České republice unikátní antikolizní systém fungující ve zkušebním provozu. Od tohoto týdne se už i na něj mohou cestující spolehnout ve dvou nejmodernějších ostravských tramvajích Stadler, primárně nasazených na lince číslo 8 mezi Porubou, centrem města a ostravským Přívozem.

Zabliká, zapípá a tramvaj bezpečně zastaví. To se teď bude odehrávat v kabině řidiče, pokud by hrozila kolize vozidla s překážkou nebo jiným vozidlem. Systém ochrany funguje ve třech krocích - nejdříve řidiče na nebezpečí upozorní výstražná ikona na palubním počítači, pak i zvukový výstražný signál a nakonec řídicí systém vozidla tramvaj sám zastaví. "Tento systém od firmy Bosch Engineering ještě v České republice nikdo neaplikoval. Pomůže nám zvýšit bezpečnost jízdy v našich vozech. Ochrání naše cestující i majetek Dopravního podniku Ostrava," uvedl generální ředitel ostravského dopravního podniku Daniel Morys.


Pokud se systém osvědčí, doplní je do všech Stadlerů (15. září 2020, Vlčoun.cz/Filip Vlček)

Pokud se tyto technologie osvědčí, bude ho dopravní podnik nasazovat i na další vozy. Antikolizní systém dokáže identifikovat překážku na přímé koleji až na vzdálenost 80 metrů. Sleduje přitom nejen všechna ostatní vozidla, ale například i chodce. Systém začne brzdit provozní brzdou tak, aby zastavil před překážkou, případně alespoň radikálně snížil rychlost, a tím maximálně omezil následky kolize. Jedná se o asistenční systém, podobný jako u osobních vozidel. Nepřebírá ale 100% zodpovědnost za řidiče, pohybuje se v rámci svých technických limitů.

První dva prototypy, včetně konstrukčních a vývojových prací, vyšly na bezmála pět milionů korun. Jejich testování bude ukončeno v červnu. Do budoucna chce dopravní podnik systém instalovat do všech dalších 38 tramvají typu Stadler. Domontáž do každého dalšího vozidla přitom vyjde na zhruba půl milionu korun. Nejen tramvaje, ale také autobusy chce do budoucna Dopravní podnik Ostrava posílit o bezpečnostní antikolizní prvky.


Stadler bude nejbezpečnější tramvají v ČR (15. září 2020, Vlčoun.cz/Filip Vlček)

Moravskoslezský kraj teď

zdroj: https://pocasi.miksa.cz/

zdroj: http://portal.chmi.cz/

Počasí Ostrava - Slunečno.cz

Redakce Ostrava:

214 moravskoslezsky
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ostrava na youtube:

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!