Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Ostravským řidičům tramvají slouží i simulátor

OSTRAVA - Dopravní podnik Ostrava zahájil provoz nového tramvajového simulátoru Stadler. Budoucí řidiči se tak mohou školit a připravovat na situace, které dřív mohli zažít jen v teorii nebo pak v ostrém provozu.

Od simulátoru si dopravce slibuje větší profesionalitu a bezpečnost jak pro řidiče tramvají a cestující, tak pro další účastníky provozu...


Pohled na nový simulátor pro řidiče tramvají (18. prosince 2020, DPO)

Podobné zařízení není v tuto chvíli k dispozici nikde jinde v České republice. Tramvajový simulátor je postaven podle vzoru tramvajového vozu Stadler Tango NF2 a byl dodán švýcarskou firmou Stadler a polskou firmou Simfactor. Simulátor v hodnotě 15,2 milionů korun dokáže věrně napodobit pohyb skutečné tramvaje. Je vybaven funkční reálnou kabinou, jakou známe ze skutečných tramvají Stadler, s grafikou ve 4K rozlišení a prostorovým zvukem. První řidiči se začnou na simulátoru školit 19. ledna a absolvují na něm celkem až 30 hodin výcviku z celkového počtu 80 hodin. Denně se na něm proškolí až čtyři budoucí řidiči.

Simulátor pracuje s vizualizací ostravské tramvajové a uliční sítě, přičemž jako základ pro digitalizaci sloužily mapy a videozáznam z kamery umístěné přímo na čele jedné z provozních tramvají. Budovy a silnice jsou zpracovány ve velkém stupni vykreslení, což velmi umocňuje dojem skutečného projíždění Ostravou. Využití simulátoru je plánováno pro vzdělávací tramvajové kurzy, pravidelné školení řidičů nebo pro přezkoušení řidičů tramvají.


Simulátor si v první den vyzkoušeli i pozvaní novináři (18. prosince 2020, DPO)

Jeho přednost spočívá hlavně v možnosti simulace podmínek a stavů, které se v reálném provozu při jízdě simulují velmi obtížně nebo je nelze nasimulovat vůbec. Jde například o simulaci různých povětrnostních podmínek, snížené viditelnosti, poruchových stavů na výhybkách a dalších traťových zařízeních, dále simulaci hustoty provozu, a s tím spojené např. náhlé vjetí silničního vozidla do průjezdného profilu tramvaje nebo simulaci různých poruchových stavů tramvajového vozu Stadler, a s tím spojené možnosti výcviku řidiče v řešení těchto stavů.

"Jednou z klíčových ambicí Dopravního podniku Ostrava je nabízet svým zaměstnancům a cestujícím ty nejmodernější dostupné technologie, které mohou zlepšit kvalitu, bezpečnost a komfort městské hromadné dopravy v Ostravě. Možnost simulovat desítky reálných rizikových situací v tramvajovém provozu a naučit se, jak je co nejlépe zvládnout, je pro vyškolení každého budoucího řidiče k nezaplacení. S trochou nadsázky se dostáváme na úroveň výcviku pilotů letadel. Z hlediska dlouhodobé bezpečnosti je to velmi významný krok," dodal generální ředitel ostravského dopravního podniku Daniel Morys.


Simulátor je věrnou kopií tramvají Stadler (15. září 2020, Filip Vlček)

Moravskoslezský kraj teď

zdroj: https://pocasi.miksa.cz/

zdroj: http://portal.chmi.cz/

Počasí Ostrava - Slunečno.cz

Redakce Ostrava:

214 moravskoslezsky
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ostrava na youtube:

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!