Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

TQM končí, od neděle jej nahradí ČSAD Vsetín

MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ - ČSAD Vsetín už od neděle začne zajišťovat autobusovou dopravu na Opavsku a Vítkovsku, stávající TQM na linkách skončí. Nový dopravce říká, že řidičů má dostatek i přesto, že část zůstala věrná TQM.

Pozdvižení způsobil nejen obávaný nedostatek řidičů, ale i zvýšení jízdného. ODIS cestující ale uklidnil, jde jen o chybu vyhledávače IDOS...


Autobusy ČSAD Vsetín budou jezdit na Opavsku a Vítkovsku (30. května 2019, ČSAD Vsetín).

Dopravu na Opavsku a Vítkovsku čeká od neděle 9. června změna. Všechny linky začne provozovat místo stávajícího TQM nový dopravce ČSAD Vsetín. Ten zvítězil v soutěži na provozovatele linkové autobusové dopravy během příštích deseti let vyhlášené Krajským úřadem Moravskoslezského kraje. TQM sice výsledek výběrových řízení soudně napadlo, rozsudek soudu však podle webu TQM nelze reálně očekávat do termínu změn jízdních řádů. ČSAD Vsetín i přesto pro Opavsko pořídilo 59 nových autobusů, na Vítkovsko pak dalších 25 vozů.

Nové autobusy vyšly na půl miliardy korun a jde tak o České republice o největší jednorázový nákup autobusů na stlačený zemní plyn. "Všechny autobusy jsou nízkopodlažní. Jsou vybaveny i informačním a povelovým systémem pro nástup nevidomých. Ve všech vozech je klimatizace a nové autobusy nabídnou také internetové připojení k veřejné síti Wi-Fi nebo bezplatné nabíječky na mobilní telefony," řekl mluvčí ČSAD Vsetín Miroslav Slaný. Te navíc zdůraznil, že v autobusech bude možné využít k placení jízdného také bezkontaktní platební karty. 

Řidičů má ČSAD Vsetín dostatek, dokonce o deset víc

Zatímco mezi cestujícími a obyvateli Opavska panují obavy, že ČSAD Vsetín nemá dostatek řidičů, tuto informaci mluvčí dopravce vyvrátil. Stálých řidičů určených pro zajištění dopravy na Opavsku a Vítkovsku má dopravce skutečně méně, než je potřeba. Protože je ČSAD Vsetín ale součástí velké dopravní skupiny, podařilo se přesunout část řidičů z jiných krajů. "V tuto chvíli a poté, co jsme doplnili potřebný plný stav řidičů pro Opavsko a Vítkovsko, nám nechybí žádní řidiči. Dokonce máme deset řidičů navíc," ubezpečil Slaný s tím, že přeskupili řidiče podle toho, ve kterých soutěžích uspěli a ve kterých naopak ne.


Autobusy TQM zmizí od 9. června také z autobusáku v Odrách (4. června 2019, Filip Vlček).

To, že část řidičů nabídky ČSAD Vsetín k přesunu k jejich firmě nevyužila, potvrdil Informačnímu portálu Vlčoun.cz ředitel osobní dopravy TQM Michal Scholz. "Na Vítkovsku nám přešlo zhruba 85 procent řidičů, z Opavska pak přibližně 15 procent řidičů. V současné době nám tak zůstalo zhruba 70 řidičů," řekl Scholz. Mluvčí ČSAD Vsetín přitom portálu uvedl, že by preferoval místní řidiče, kteří by dále pokračovali ve své práci na svých trasách, jako dosud. "Nabízíme jim lepší podmínky, než měli u TQM, ale pokud je z jakéhokoliv důvodu nechtějí využít, pak jde o jejich rozhodnutí a my je těžko můžeme nutit. Práci bychom pro ně ale měli," přiznal Slaný.

V Opavě budou autobusy ČSAD Vsetín vyjíždět z areálu Strojně dopravních služeb v Komárovské ulici, kde bude vybudováno také zázemí pro řidiče. Ve Vítkově nový dopravce začíná v areálu místního dopravce, i zde se ale plánuje přesun do vlastních prostor. Vyjíždět pak autobusy budou samozřejmě z různých míst v rámci oběhu autobusů. Ve svých areálech následně dopravce vybuduje také vlastní plničky CNG, protože většina autobusů bude jezdit právě na stlačený zemní plyn. 

S plněním CNG zatím pomohou externí plničky zemního plynu

"Než vyřídíme všechna nezbytná povolení, budeme ze začátku plnit autobusy v rámci oběhů vozidel v jiných lokalitách, například v Ostravě, Krnově, Novém Jičíně a Olomouci. Tam je již vše domluveno tak, aby plnění probíhalo bez problémů a aby se tam autobusy nepotkávaly ve stejnou dobu s jinými autobusy, a nemusely tak čekat," řekl mluvčí ČSAD Vsetín. Na výstavbě plniček CNG v Opavě a ve Vítkově dopravce usilovně pracuje již od samého začátku, kdy se dozvěděl, že ve výběrových řízeních obstál. Lokality pro plničky má ČSAD Vsetín vybrané ve Vítkově ve vlastním areálu a v Opavě má dvě varianty, projekty jsou zpracované a vybraní jsou i dodavatelé. Firma tak prakticky čeká pouze na stavební povolení a územní souhlas.


Odstavené autobusy ČSAD Vsetín připravené k výjezdu (30. května 2019, ČSAD Vsetín).

Tady ale dopravce naráží. "Vzhledem k tomu, že například na Vítkovsku se někteří sousedé ve stavebním řízení odvolávají, musí uběhnout všechny nezbytné odvolací lhůty. Očekáváme, že jak v Opavě, tak ve Vítkově začnou naše nové plnící stanice CNG fungovat na přelomu třetího a čtvrtého čtvrtletí letošního roku přibližně v srpnu nebo září, v případě nějakých nepředvídatelných komplikací nejpozději do konce letošního roku," poznamenal Miroslav Slaný. Dodal ale, že přesný termín není možné ovlivnit, protože územní a stavební řízení stále běží. 

Na otázku, zda zajíždění na plničky v jiných lokalitách nezvýší počty ujetých kilometrů, mluvčí pouze uvedl, že žádné kilometry navíc nad rámec smlouvy nebudou účtovány. "Jde o naše know-how. Jak dostat všechny autobusy na naplnění, je věcí poměrně sofistikované a promyšlené logistiky, kterou není potřeba veřejně prezentovat. My jsme oběhy autobusů přeplánovali tak, aby každý autobus mohl doplnit na plnících stanicích podle jeho potřeb," vysvětlil Slaný. Jakýkoliv náklad navíc za případný manipulační přejezd tak bere ČSAD Vsetín na sebe.

Kraj: Vybudování plniček nebylo v podmínkách výběrových řízení

Případné navýšení nákladů za manipulační přejezdy k plničkám CNG odmítl také Moravskoslezský kraj. "Většina přejezdů k plnicím stanicím bude řešena v rámci pravidelných spojů, nikoli režijních přejezdů. Tyto přejezdy jsou navíc jen provizorním řešením, jelikož ČSAD Vsetín výstavbu plniček připravuje. Způsob plnění vozidel je na ekonomické strategii jednotlivých dopravců, vybudování plniček nebylo v podmínkách výběrového řízení," připomněla tisková mluvčí Krajského úřadu Moravskoslezského kraje Nikola Birklenová. 


Žluté autobusy zmizí také z autobusového nádraží ve Vítkově (20. května 2019, Filip Vlček).

Pomyslnou čáru přes rozpočet je zrušení zastávky Bílovecká,,TQM. Na točně nebude bez zvláštního povolení umožněn průjezd a otáčení autobusů cizích společností, ta je totiž ve vlastnictví společnosti TQM. Koordinátor ODIS na svém webu proto uvedl, že konečnou i výchozí zastávkou pro linky mířící z Opavy bude nově zastávka u Východního nádraží. ČSAD Vsetín se se situací sice vypořádá, ale nijak konkrétní není. "Zaznamenali jsme totiž určité nepěkné domluvy některých lidí na tom, že by se rádi pokusili někde našim autobusům blokovat cestu," vysvětlil Slaný. Dopravce mimo jiné upravil skladby jednotlivých linek, aby bylo možné bez komplikací využít stávající dopravní infrastrukturu. A navíc některé dílčí záležitosti aktivně řeší také s vedením Opavy.

Od neděle 9. prosince se tak zvýší frekvence spojů a zlepší se spojení s okolními městy. Především o víkendech bude nově jezdit více autobusů a posílena bude i večerní doprava. ČSAD Vsetín v této souvislosti ale připomnělo, že i přes navýšení počtu spojů se ceny jízdného nezmění. Do redakce přitom v průběhu tohoto týdne přicházely zprávy od čtenářů, že ceny jízdného se podle vyhledávače spojení IDOS radikálně zvednou. Například cesta z Opavy do Vítkova se má prodražit ze 40 na 48 korun, z Opavy do Štítiny se cena zvedne o 9 korun na 32 korun, a až o 8 korun se zvedne také cena z Kobeřic do Opavy.

Zvýšení cen? Jen chyba v systému jízdních řádů IDOS

Koordinátor integrované dopravy KODIS na dotaz Informačního portálu Vlčoun.cz naštěstí uvedlo, že jde pouze o chybu internetového vyhledávače spojení. "U linek změněných jakkoliv od 9. června letošního roku musí provozovatel stránek společnost Chaps doplnit informaci, že se jedná o linky v ODIS, čímž se změní výpočet ceny jízdného,"vysvětlil jednatel společnosti Koordinátor ODIS Aleš Stejskal. Současný výpočet jízdného totiž operuje pouze s Tarifem dopravce ČSAD Vsetín, kdežto po doplnění poznámky, že jde o linky provozované v ODIS se bude jízdné počítat právě podle Tarifu ODIS. "Seznam linek takto v ODIS nových jsme uvedené společnosti poslali," dodal Stejskal. 


Stávající nástupiště 5 u Východního nádraží bude už jen pro MHD (4. června 2019, Filip Vlček).

Zatímco tedy nový dopravce pro Opavsko a Vítkovsko se snaží všechny mýty o své neschopnosti kolující po sociálních sítích i mezi samotnými cestujícími vyvracet, vedení Krajského úřadu Moravskoslezského kraje ubezpečilo obyvatele Opavska a Vítkovska, že v případě problémů ČSAD Vsetín bude doprava zajištěna i tak, a to náhradním řešením. Jednak na přípravy zahájení provozu dohlíží a jednak mu zadní vrátka poskytuje také přímo zákon. "Moravskoslezský kraj s dopravcem nad rámec podpisu smluv provedl kontrolní jednání k připravenosti provozu. Pokud by ovšem ke komplikacím došlo, umožňuje řešení mimořádné situace Zákon o veřejných službách v přepravě cestujících," doplnila mluvčí Krajského úřadu Moravskoslezského kraje. 

Zákon jasně stanovuje, že pokud dojde k přerušení poskytování veřejných služeb v přepravě cestujících nebo takovéto přerušení bezprostředně hrozí, má objednatel v souladu s přímo použitelným předpisem Evropské unie hned tři možná řešení. Moravskoslezský kraj tak může uzavřít smlouvu o veřejných službách v přepravě cestujících na poskytování dotčených veřejných služeb přímým zadáním, nebo rozšířit již uzavřenou smlouvu o veřejných službách v přepravě cestujících o poskytování dotčených veřejných služeb bez nabídkového řízení, a nebo rozhodnutím uložit poskytování dotčených veřejných služeb dopravci, který je provozovatelem dopravy podle jiných právních předpisů.

Náměstek pro dopravu: Na nedostatky máte deset dní, pak přijdou pokuty

Náměstek hejtmana pro dopravu Jakub Unucka v médiích opakovaně zdůraznil, že bude nějakou dobu trvat, než si doprava sedne. Náměstek při svém prohlášení vycházel ze zkušeností z rozjezdů jiných oblastí. Řidiči, často noví, si zvykali na nové turnusy, nové trasy a nové odbavovací zařízení, což v počátku způsobovalo určitá zpoždění na linkách. "Tento stav trval zpravidla první týden. Případné sankce jsou pak uplatňovány nejdříve jedenáctý den po zahájení poskytování služby," závěrem potvrdila Informačnímu portálu Vlčoun.cz mluvčí Moravskoslezského kraje Nikola Birklenová.


TQM disponuje převážně autobusy SOR a Crossway (4. června 2019, Filip Vlček).

Moravskoslezský kraj teď

zdroj: https://pocasi.miksa.cz/

zdroj: http://portal.chmi.cz/

Počasí Ostrava - Slunečno.cz

Redakce Ostrava:

214 moravskoslezsky
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ostrava na youtube:

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!