Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Bankovní kartou v Mostě
zaplatíme za rok a půl

 Budějovice od ledna zdraží
jízdné o polovinu

 Start nové dopravy
proběhl téměř bez problémů

 Ostravská vánoční tramvaj
znovu jezdí ulicemi města

Trolejbus 32Tr v Opavě svezl první cestující

OPAVA - První z desítky nových parciálních trolejbusů 32Tr již vozí cestující v Opavě. V následujících týdnech do vozovny dorazí zbývajících devět vozů, aby pak dopravní podnik mohl vyřadit legendární trolejbusy 14Tr.

Trolejbus, který si dopravce objednal prakticky přímo na míru svým požadavkům, dokáže ujet až 12 kilometrů mimo trolej...


První den provozu trolejbusu na lince číslo 221 (19. října 2018, Filip Vlček).

Zatímco první trolejbus Škoda 32Tr s karoserií SOR označený evidenčním číslem 314 dorazil do opavské vozovny v pondělí 15. října, první cestující svezl již v pátek 19. října na lince číslo 221. Jde o linku, která spojuje centrum města s Kylešovicemi a na trase má dva úseky, které nejsou vybaveny trolejovým vedením. Jde o oblast okolo Vrchní a Pekařské ulice a dále v Kylešovicích mezi točnami Bílovecká a Kylešovice, škola.

Do poloviny listopadu jich bude deset

Trolejbusy typu 32Tr jsou pro Opavu unikát. Městský dopravní podnik Opava si totiž objednal úplně nový model typové řady SOR NS 12, jenž využívá právě karoserii od společnosti SOR Libchavy. Vůz zvládne na jedno nabití ujet až 12 kilometrů, což na opavské poměry je dostačující. Ačkoli možná na fotografiích vůz vypadá divně, v reálu vypadá moderně, vzdušně a dokonce i nátěr mu vcelku sluší. Do vozovny Městského dopravního podniku Opava by mělo během následujícího měsíce dorazit zbývajících devět stejných trolejbusů.


Díky těmto novým vozům dopravce vyřadí staré 14Tr (19. října 2018, Filip Vlček).

Ačkoli bude mít Opava celkem deset nových parciálních trolejbusů, v praxi je kromě linky číslo 221 zatím nevyužije. Za současného linkového vedení totiž nejsou parciální vozy potřeba. Nicméně naopak se nabízí možnost rozšíření systému trolejbusové dopravy v budoucnu. Městská doprava ve větších městech obsluhuje velká obchodní centra, potenciál je tak například v prodloužení spojů trolejbusů z točny Kateřinky přímo do nákupní zóny.

Díky novým vozům vyřadí legendy

Nové parciální trolejbusy umožní vyřadit legendární trolejbusy typu 14Tr, které tak po 35 let trvající službě ukončí svůj provoz. Městský dopravní podnik Opava dokonce připravuje na sobotu 10. listopadu oficiální ukončení provozu těchto trolejbusů, společně s nimi dojezdí také jediný opavský nízkopodlažní trolejbus typu 21Tr.


Pohled na zadní část parciálního trolejbusu (19. října 2018, Filip Vlček).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!