Get Adobe Flash player

Stadler už čeká jen na povolení Drážního úřadu

OSTRAVA - Fámy kolující na dopravních serverech o tom, že nové Stadlery nemohou vyjet na ostravské koleje pro nevhodné rozměry, vyvrátil Dopravní podnik Ostrava. Čekají jen na jedno povolení.

Součastně s tím musí být opraveny zastávky Dům energetiky a Stodolní, které neodpovídají normám a Stadler tudy neprojede...


Nová tramvaj zatím nesmí na ostravské koleje (23. dubna 2018, Filip Vlček).

Tramvaje Stadler nOVA byly projektovány speciálně pro Ostravu. "Jsou to jedinečné výrobky, u kterých probíhá řádný schvalovací a homologační proces. Společnost Stadler, která je dosud faktickým vlastníkem tramvají, je nyní testuje přímo v ostravských podmínkách," informovala tisková mluvčí Dopravního podniku Ostrava Karolína Rycková. Potom, co byla do Ostravy 23. dubna doručena první tramvaj, následovala celá řada testů, provádění statických, technicko-bezpečnostních zkoušek a dalších, které jsou nezbytné pro splnění podmínek k zahájení zkušebního provozu od drážního úřadu.

Tramvaje musí najet 20 tisíc zkušebních kilometrů

Tyto zkoušky jsou nyní u konce a veškerá dokumentace k provedeným testům byla předána Drážnímu úřadu. Jakmile Drážní úřad vydá povolení, bude moci Stadler vyjet do zkušebního provozu, ve kterém musí ujet 20 tisíc kilometrů, nejprve bez zátěže a pak i se zátěží. Až po skončení tohoto zkušebního provozu budou nové tramvaje předány svému novému majiteli Dopravnímu podniku Ostrava.


Dopravní podnik, potažmo Stadler, čeká na Drážní úřad (23. dubna 2018, Filip Vlček).

"Není tedy pravda, že nové tramvaje dosud nejezdí z důvodu svých nevyhovujících rozměrů. Na základě prvních testů, kdy byla nová tramvaj tažena po celé ostravské tramvajové síti, byla zjištěna pouze dvě místa, která nevyhovují platným normám," upozornila Rycková. Nejde tedy v žádném případě o problém nových tramvají, ale o parametry našich zastávek. Ani tato záležitost však nebrání tomu, aby tramvaj mohla po získání povolení vyjet do řádného zkušebního provozu.

Dům energetiky a Stodolní neodpovídají normám

Prvním tímto místem je zastávka Dům energetiky, kterou spravuje Dopravní podnik Ostrava a který již podnikl veškeré kroky k tomu, aby byla zastávka do týdne bez problémů s normovými parametry. Další zastávkou je v předminulém roce zrekonstruovaná zastávka Stodolní.


Nová tramvaj by cestující měla svézt v srpnu (23. dubna 2018, Filip Vlček).

"Po dokončení rekonstrukce zastávky Stodolní jsme stavbu reklamovali, protože zastávka nevyhovuje normám a nově pořizovaná vozidla nebudou moci tímto úsekem projíždět bez problémů. Nyní jsme problém s nedodržením normy u této zastávky znovu otevřeli. Nové tramvaje však mohou bez omezení jezdit po trasách, které se vyhýbají oběma těmto místům. Testovací provoz je zde právě od toho, aby včas poukázal na chyby, které je nutno odstranit předtím, než začneme vozit cestující," vysvětlil ředitel Dopravního podniku Ostrava Daniel Morys.

Čtěte také...
- Už je doma! Stadler sveze cestující v srpnu (vydáno 23. dubna 2018).
  (zdroj: www.vlcoun.cz).


Skládání probíhalo v druhé půli dubna v Martinově (23. dubna 2018, Filip Vlček).

Moravskoslezský kraj teď

zdroj: http://panorama.ostravainfo.cz/

zdroj: http://panorama.ostravainfo.cz/

Počasí Ostrava - Slunečno.cz

Redakce Ostrava:

214 moravskoslezsky
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- Ondra Kašpárek
- Martin Grussmann

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ostrava na youtube:

Ptáme se vás:

Je správné, že stát nabízí rychlíkové železniční linky soukromým dopravcům?
 

Naši mediální partneři:

    

20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce působící v dopravě:

  20160301 banner down 02 20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak několik tisíc návštěvníků? Napište nám a dozvíte se více!