Havířovští v létě zkoušeli nový Heuliez
HAVÍŘOV - Dopravce 3ČSAD měl možnost od 18. srpna do 2. září vyzkoušet v síti městské hromadné dopravy v Havířově a v Orlové specifický typ městského autobusu Heuliez Bus GX 137.
V mnoha místech autobus prokázal schopnost projet záludnými místy, v některých místech je ale vůz téměř nepoužitelný...
Jedna z testovacích jízd (19. srpna 2015, 3ČSAD).
Heuliez je specifický svými rozměry a některými technickými řešeními. Proti běžně používaným autobusům je kratší o 2,5 metrů a zejména pak užší o 0,2 metru. Přes tyto rozměry se jedná o celonízkopodlažní vozidlo, což není příliš obvyklé. Tyto parametry jej předurčují do oblastí, které nemohou být obslouženy s běžným autobusem.
Pro výše uvedené parametry byl autobus cíleně nasazen na lince číslo 411, která spojuje Havířov s Horními Bludovicemi, Dolními Datyněmi a Šenovem. Trasa linky je záludná zejména svými nájezdovými úhly křižovatky v blízkosti zastávky restaurace u Mokrošů. Linku 411 nelze obsluhovat pouze minibusem z důvodu vysokých frekvencí zejména školáků a zároveň ji nelze obsluhovat klasickým nízkopodlažním autobusem, který neprojede zmíněnou křižovatkou.
Autobus projel i hůře průjezdná místa (19. srpna 2015, 3ČSAD).
Krom Havířova jsme také autobus testovali na průjezdnost jednotlivých tras městské hromadné dopravy v Orlové, které v současné době dopravce zajišťuje prostřednictvím minibusů. Heuliez prokázal výbornou manévrovatelnost ve všech testovaných lokalitách.
Konkrétní testovaný model Heuliez Bus GX 137 je vybaven motorem Iveco Tector 7 s unikátní technologií HI-SCR, splňující emisní normu Euro 6, s výkonem 184 kW a automatickou převodovkou Voith 854.6. Délka vozu je 9 520 mm, šířka 2 330 mm a výška 3 035. Vůz je vybaven klimatizací. Midibus je výrobkem francouzské společnosti Heuliez Bus, která stejně jako společnost Iveco Bus je součástí nadnárodní společnosti CNH Industrial.
Během testů jezdil v Havířově a Orlové (31. srpna 2015, 3ČSAD).