Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Jičín plánuje přestavbu autobusového nádraží

JIČÍN - Projekt přestavby lokality autobusového nádraží se veřejnosti poprvé představí v pondělí 12. června 2017. Zájemci budou moci zhlédnout v Porotním sálu jičínského zámku několikaminutovou vizualizaci.

Ta bude vysvětlovat celý urbanistický návrh včetně řešení dopravy. Následovat bude debata přímo s tvůrcem projektu...


Současná podoba autobusového nádraží (26. května 2017, MÚ Jičín).

Samotné rozsáhlé autobusové nádraží je dlouhodobým problémem města. "Jeho velikost je nadměrná, nástupiště nekryté, zastávky nepřehledné. S automobilovou dopravou se na složitých křižovatkách kříží trasy autobusů, pohyb cestujících po tamních chodnících i mezi nástupišti je rizikový. Bývalé nákladové nádraží leží blízko vlakové stanice a je dlouhodobě nevyužitou plochou s velkým urbanistickým potenciálem," uvedl starosta Jičína Jan Malý.

Projekt vznikl v letech 2015 až 2016, kdy byla zadána studie architektu Patriku Kotasovi, který měl vytvořit takový ideový koncept lokality, který by umožnil zachovat autobusové zastávky blízko centra a zároveň by autobusový terminál přesunul k vlakovému nádraží tak, jak předpokládá územní plán. "V rámci studie jsem vytvořil takzvaný bipolární model, který předpokládá vytvoření nového autobusového terminálu u vlakového nádraží a zároveň zachovává zastávkové centrum na současném autobusovém nádraží," popsal svůj návrh Patrik Kotas.

Nové autobusové nádraží bude bezpečnější

Zastávkové centrum je řešeno jako ostrovní nástupiště s několika zastávkami pro autobusy a je ohraničené okružními křižovatkami. Autobusy sem najíždí z kruhových objezdů netradičně v protisměru, což znamená, že chodci vystupují vpravo a vždy bezpečně doprostřed nástupiště. Odtud jsou pak vedeni na dva přechody a dále do centra města nebo směrem k nákupní zóně či sídlišti Nové Město. 


Prostor nákladního a osobního nádraží v Jičíně (26. května 2017, MÚ Jičín).

Protože se řešení citelně dotkne také místní dopravy, vznikly za účelem ověření funkčnosti předloženého konceptu dopravní model a studie proveditelnosti. Ty zpracovala společnost AF-Cityplan. "Na základě studie architekta Kotase jsme vytvořili dopravní model města a mikrosimulaci dopravního proudu všech účastníků silničního provozu. Mikrosimulace pak ukázala, jak se bude dopravní proud chovat v nové situaci, tedy jaká bude díky kruhovým objezdům plynulost dopravy či délka kolon. Hodnocení kvality dopravy nám pak vyšlo ve škále hodnocení na písmenu A, což je nejlepší možné hodnocení," vysvětlil Petr Hofhanzl, vedoucí ateliéru dopravního plánování.

Na základě závěrů těchto dopravních studií lze říci, že je navrhovaný model připraven pro další projednávání, neboť vyhovuje požadavkům jak územního plánu, tak současnému a budoucímu zatížení dopravy. "Předpokládáme další jednání s Královéhradeckým krajem o výstavbě přeložky severovýchodního obchvatu města. Jeho dokončení by mělo centru citelně ulevit, protože odvede tranzitní dopravu mimo něj," dodal Hamáček.

Celkové náklady dosáhnou 200 milionů korun

Dosud stály dokumentace město zhruba 1 milion korun. Předpokládané náklady na budoucí přestavbu obou lokalit včetně projektové přípravy a výkupů pozemků se pohybuje kolem 200 milionů korun. Práce by probíhaly na etapy v dalších několika letech. "Pokusíme se získat finance i z nějakých dotací. Částečně by se také mohl na financování podílet kraj, protože část dopravy vede po jeho silnicích," uzavřel místostarosta.


Pozvánka na veřejnou diskusi o autobusovém nádraží (video, Městský úřad Jičín).

Představitelé města Jičína hledají novou podobu celé lokality už od devadesátých let. Ve strategickém plánu schváleném v roce 2005 je uvedena jako jeden z cílů k řešení. V roce 2010 byl schválen územní plán, který předpokládá přesun autobusového terminálu do prostoru u vlakového nádraží. V roce 2012 vstoupilo město v jednání s Českými drahami se záměrem odkoupení nevyužívané lokality nákladového nádraží. Byla uzavřena smlouva o smlouvě budoucí na koupi pozemků i budov. Budovy byly o rok později za 2,2 milionu odkoupeny.

V roce 2016 bylo zastupitelstvem města schváleno financování zakázky na přestavbu nákladového nádraží dle požadavků Správy železniční dopravní cesty tak, aby město mohlo pozemek od Českých drah následně odkoupit, což je smluvně zavázáno do konce roku 2018. Snesení kolejiště a úprava pozemku má začít letos a bude stát zhruba 20 milionů korun, koupě pozemků pak další 4 miliony.


Pohled na nevyužívané nákladní nádraží (26. května 2017, MÚ Jičín).

Královéhradecký kraj teď

zdroj: http://webcam.hkfree.org/

zdroj: http://portal.chmi.cz/

Počasí Hradec Králové - Slunečno.cz

Redakce Hradec Králové:

208 kralovehradecky
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček

Kontakt na redakci:
- kralovehradecky@vlcoun.cz 

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!