Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 V Plzeňském kraji je flotila
RegioFoxů kompletní

 Kolínská MHD prošla
změnami, zůstává zdarma

 Na Masarykově nádraží
vznikají nová nástupiště

 Na Nové Dvory tramvaje
mohou vyjet za tři roky

Brněnská MHD mění zobrazení jízdních řádů

BRNO - Díky zvyšujícímu se počtu nízkopodlažních vozů se Dopravní podnik města Brna rozhodl změnit označování nízkopodlažních spojů v jízdních řádech. Nově tak jsou označovány spoje zajišťované vysokopodlažními vozy.

Zatímco u tramvají disponuje brněnský dopravní podnik již 58 procenty nízkopodlažních vozů, u autobusů je to již 94 procent...


Nově budou v jízdních řádech zobrazovány nenízkopodlažní vozy (11. září 2019, Filip Vlček)

S nákupem nových vozů v Brně postupně vzrostl podíl nízkopodlažních tramvají, trolejbusů i autobusů na 77 procent. Díky dlouhodobé strategii DPMB podnik pořizuje pouze vozy klimatizované a nízkopodlažní. U autobusů aktuálně činí podíl nízkopodlažních 94 procent. U většiny linek už tak nedává smysl označovat v jízdních řádech nízkopodlažní spoje ikonkou a podnik přistoupil k opačnému značení, a to těch spojů, které obsluhují vozidla s vysokou podlahou.

Poměr garantovaných nízkopodlažních vozidel je na některých linkách tak vysoký, že označování jejich odjezdů v jízdních řádech piktogramem osoby na vozíku není přehledné. "U linek, kde garantujeme jako nízkopodlažní více než polovinu odjezdů, značíme celou linku jako bezbariérovou a v jízdním řádu jsou naopak vyznačeny symbolem '$' ty spoje, které nízkopodlažní nejsou. Princip značení tedy otáčíme," vysvětil dopravní ředitel Dopravního podniku města Brna Jan Seitl. Nové značení se týká většiny linek, a to například 1, 4, 8, 9, 30, 32, 40, 49, 57, 63 a další.


Nenízkopodlažní vozy jsou v jízdních řádech značeny symbolem '$' (reprofoto, DPMB)

Procentuální podíl nízkopodlažních vozů v jednotlivých trakcích je přímo úměrný životnosti a obměně vozů. S každým novým vozem se podíl zvyšuje. Nejčastěji se nakupují nové autobusy, které dosluhují přibližně po deseti 10 letech, naopak nejdelší životnost mají tramvaje, které s generálními opravami slouží brněnské dopravě až třicet let. Dopravní podnik aktuálně plánuje pořízení nových trolejbusů a obousměrných tramvají.

"Nízkopodlažnost vozů městské hromadné dopravy je jednou z našich dlouhodobých priorit, pro mnoho skupin cestujících je snadný nástup a výstup z vozu při přepravě klíčový. Nejsou to jen lidé s handicapem, ale i senioři a rodiče s kočárky nebo malými dětmi. Po pořízení 40 nových autobusů v letošním roce činí celkový podíl nízkopodlažních vozů 77 procent, u autobusů dokonce 94 procent," doplnil generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.

Víte, že...
...počet nízkopodlažních tramvají je 179 z celkového počtu 309 vozů - tedy 58%?
...počet nízkopodlažních trolejbusů je 112 z celkového počtu 135 vozů - tedy 83%?
...počet nízkopodlažních autobusů je 300 z celkového počtu 320 vozů - tedy 94%?


Vybrané jízdní řády doznají menších změn (11. září 2019, Filip Vlček)

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!