Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Další tramvaje nahrávají, co se děje ve voze

BRNO - Dopravní podnik města Brna dostal povolení od Úřadu pro ochranu osobních údajů a kamery instalované v tramvajích Vario tak mohou pořižovat záznam dění uvnitř vozů. To pomůže v odhalování vandalů.

Podle vedení dopravní podniku pak chce dopravce počet kamer, které pořizují záznam, rozhodně i nadále navyšovat...


Kamery mohou v těchto tramvajích nově pořizovat záznam (4. března 2015, Filip Vlček).

"Na tramvaje typu 13T si vandalové netroufají. Důvod? Čtyři záznamové kamery uvnitř každého vozu. Instalace kamerového systému do vozidel MHD se ukázala jako nejúčinnější nástroj v boji proti vandalům," uvedla tisková mluvčí brněnského dopravního podniku Linda Hailichová. Proto budou i další vozidla Dopravního podniku města Brna pod neustálým dohledem kamer.

Všech dvanáct tramvají Vario, které dopravce pořídil v loňském roce, má v prostoru pro cestující bezpečnostní kamery. Na začátku letošního roku pak firma získala další registraci od Úřadu pro ochranu osobních údajů, takže tyto kamery mohou pořizovat záznam.

Záznam jen policii

Stejně jako u tramvají 13T, které mají povolení nahrávat od podzimu 2013, i zde platí přísná pravidla pro uchovávání záznamu. "Nahrávku smíme poskytnout pouze orgánům činným v trestním řízení a následně může sloužit jako důkazní materiál u soudu," vysvětlil Zdeněk Jarolín, vedoucí technického odboru DPMB.


Tramvají Vario má DP celkem dvanáct (24. července 2014, Filip Vlček).

Za odstranění následků vandalismu zaplatí DPMB každý rok kolem pěti milionů korun. V roce 2014 to bylo více než 5,1 milionu korun. Nejčastějšími projevy vandalismu jsou posprejování vozů a poškrábání nebo poleptání skel vozidel.

Na poškrábaná okna se vedení DOpravní podnik města Brna opět zaměřuje. "Před dvěma lety jsme se cestujících ptali, zda máme zničená okna vyměnit. Odpovědi byly většinou záporné, protože výměna skel je finančně nákladná. Nakonec jsme se ale přeci jenom pro výměnu rozhodli, protože cestování v ošklivých vozech je pro slušnou většinu cestujících doslova nedůstojné," dodal Miloš Havránek.


Samolepka na poškozeném skle v rámci kampaně dopravního podniku (nedatováno, DPMB).

Vychází při tom z takzvané teorie rozbitého skla, která tvrdí, že zločinnost může být výsledkem součtu menších zločinů a prostředí, v němž člověk žije. To v praxi znamená, že pokud člověk nastoupí do již pomalovaného vozu, připadá mu, že další vyrytý nápis nebo čmáranice nebude nikomu vlastně vadit, protože si toho nikdo nevšimne. Dle této teorie bojovalo proti vandalům vedení newyorského metra v 90. letech.

V první fázi byla vyměněna skla při generální opravě deseti tramvají různých typů (KT8, T3, T6). Nová okna pro deset vozů, které už jsou v provozu, stála zhruba půl milionu korun.


Tramvaj Vario u hlavního nádraží (24. července 2014, Filip Vlček).

Jihomoravský kraj teď

zdroj: http://www.brno.cz/

zdroj: http://www.zeremevesmir.cz/

Počasí Brno - Slunečno.cz

Redakce Brno:

211 jihomoravsky
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček

Kontakt na redakci:
- jihomoravsky@vlcoun.cz 

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Brno na youtube:

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!