Praha: Spor o reklamní vitríny v metru je u konce
PRAHA - Pražský dopravní podnik po téměř pětiletém sporu se společností euroAWK může konečně předat city light vitríny v metru novému nájemci. Tím je společnost BigBoard Praha, která za jejich pronájem nabídla v poptávkovém řízení hned čtyřikrát více, než Dopravnímu podniku hlavního města Prahy platil dosavadní uživatel...
"Spory se společností euroAWK, která plochy využívala neoprávněně, byly pravomocným rozsudkem Městského soudu v Praze ukončeny vloni v listopadu," řekl Josef Voltr, vedoucí odboru Marketing a obchod pražského dopravního podniku. Na jaře loňského roku dopravní podnik vypsal dvoukolové poptávkové řízení na pronájem těchto ploch v pražském metru, které byly v té době neoprávněně užívány společností euroAWK. Vítězem poptávkového řízení se stala společnost BigBoard, která nabídla za pronájem více než 1200 ploch čtyřnásobně vyšší cenu.
Zatímco euroAWK platila za místo pro provozování jedné CLV zhruba 9.200 korun ročně, BigBoard nabídl částku 38.563 korun. Za pronájem stejných míst tak dopravní podnik díky poptávkovému řízení získá ročně přes 35 milionů korun víc, než dostával doposud. Dopravní podnik hlavního města Prahy tak za celou dobu kontraktu, který je uzavřen na deset let s opcí na dalších pět let, obdrží více než 600 milionů korun. Jedná se o částku čtyřikrát vyšší, než by dopravce dostal dle staré smlouvy.
Ilustrační foto: Vlčoun.cz/Filip Vlček.