19.11: Příští rok bude D8 i přestavba nádraží v Plzni
ČESKÁ REPUBLIKA - Státní fond dopravní infrastruktury bude v příštím roce hospodařit s rozpočtem ve výši 65,7 miliardy korun. Vládou schválený rozpočet pokrývá všechny běžící dopravní stavby, opravy a údržbu silniční a železniční sítě i řadu stavebních projektů, které budou v příštím roce nově zahájeny.
V příštím roce budou dle schváleného rozpočtu SFDI pokračovat například tyto klíčové silniční stavby: D3 Veselí nad Lužnicí – Bošilec a další úseky D3, D1 Přerov – Lipník, modernizace D1 v již rozestavěných úsecích, D8 Lovosice – Řehlovice či D11 Osičky – Hradec Králové. Pokračovat bude stavba R4 v úseku ze Skalky po křižovatku se silnicí II/118. Další části R4 pak chce ministerstvo stavět se zapojením soukromého kapitálu ve formě tzv. PPP projektu. Stavět se bude i další z důležitých obchvatů , na silnici I/53 v Lechovicích. Nově zahájeno bude alespoň pět dalších úseků modernizace D1, výstavba obchvatu Frýdku-Místku na R48 či například severní obchvat Opavy. Seznam plánovaných staveb je ale výrazně delší a bude se průběžně rozšiřovat o ty projekty, které budou připraveny k výstavbě.
Na železnici bude pokračovat například modernizace trati Rokycany – Plzeň, rekonstrukce železniční stanice Olomouc, modernizace traťového úseku Praha Běchovice – Úvaly, rekonstrukce zastřešení haly Praha hl. n. nebo rekonstrukce kunčického zhlaví ve stanici Ostrava-Vítkovice. Z nových projektů začne optimalizace trati v úseku Praha Hostivař – Praha hl. n., přestavba osobního nádraží v Plzni či rekonstrukce kolejí v úseku Ostrov nad Oslavou – Žďár nad Sázavou.