Jihočeský kraj: ETCS vede až do Českých Budějovic
JIHOČESKÝ KRAJ - Správa železnic vybavila jednotným zabezpečovačem ETCS celý jižní koridor, poslední částí se stal úsek z Votic do Českých Budějovic. Dalším milníkem bude na konci příštího roku zavedení výhradního provozu ETCS. Práce na projektu a instalaci probíhaly od roku 2021. Celkové náklady dosahují dvě a čtvrt miliardy korun...
Projekt zahrnoval instalaci jednotného evropského zabezpečovače a také výstavbu dálkového ovládání stanic, traťových úseků a přejezdů v celém stokilometrovém úseku mezi Voticemi a Českými Budějovicemi. "Systém ETCS jsme na jižním koridoru spouštěli postupně. Díky tomu jsme mohli už na konci letošních prázdnin zavést poprvé na české železnici jízdu rychlostí 200 km/h. Úplně hotovo máme ale až nyní, kdy jsme dokončili instalaci zabezpečovače v celém uzlu České Budějovice," řekl náměstek generálního ředitele Správy železnic Mojmír Nejezchleb.
Nejezchleb doplnil, že už dříve získal evropský systém sousední úsek z Prahy do Votic. Výsledkem prací je vedle bezpečnější a rychlejší jízdy vlaků také již dříve zavedené dálkové řízení provozu z centrálního dispečerského pracoviště na pražské Balabence. Od konce příštího roku navíc začnou jezdit mezi Prahou a Českými Budějovicemi pod dohledem zabezpečovače všechny vlaky, a to v rámci výhradního provozu ETCS. Evropský zabezpečovač a dálkové řízení provozu nejprve vyprojektovaly a následně vybudovaly společnosti AŽD a SUDOP Praha za 2,1 milionů korun.
Ilustrační foto: Správa železnic.











