Dluhonice: Skončila výměna poškozené nejdelší výhybky
DLUHONICE - V noci na středu byla dokončena servisní výměna poškozené výhybky v Dluhonicích. Jde o vůbec první takovou výměnu takové konstrukce v České republice. Společnost DT-Výhybkárna a strojírna během těchto prací získala další cenné zkušenosti, které později využije při optimalizaci údržby na budoucích vysokorychlostních tratích...
Výměna poškozené výhybky ve výhybně Dluhonice u Přerova, která začala o uplynulém víkendu, byla v noci na dnešek dokončena. S ohledem na minimalizaci omezení železničního provozu společnost DT-Výhybkárna a strojírna tady nahrazovala kompletní výměnovou část, vybrané kolejnice středních částí a srdcovku jedné z nejdelších konvenčních výhybek v síti Správy železnic. Nejdelší díl přitom dosahuje délky 36 metrů, nejtěžší váží 7 tun. V historii české železnice jde tak vůbec o první výměnu takové výhybky.
"Získáváme tím cenné zkušenosti, které později využijeme při optimalizaci údržby a plánování servisních prací na budoucích vysokorychlostních tratích, aby i náročné zásahy probíhaly co nejrychleji a s minimálním omezením provozu vlaků," upřesnil generální ředitel společnosti DT-Výhybkárna a strojírna Marek Smolka. Výhybna DLuhonice se nachází na trati z České Třebové do Přerova, odbočuje pak odtud důležitá spojka, která umožňuje přímé vedení vlaků ve směru do Ostravy bez nutnosti úvratě.
Výměna výhybky v Dluhonicích. Foto: DT-Výhybkárna a strojírna.