Domažlice: Do pěti let zrychlí vlaky mířící do Bavorska
DOMAŽLICE - Správa železnic vybrala projektanty modernizace a elektrizace další části trati z Plzně do Domažlic, a to ze Stodu do Domažlic. Potřebnou dokumentaci vypracují společnosti SUDOP Praha, SUDOP EU a Mott MacDonald za 291 milionů korun. Vlaky mířící do Bavorska budou využívat jak zcela nové úseky, tak i ty po celkové rekonstrukci...
Vítězové výběrového řízení vypracují projektovou dokumentaci pro povolení celého záměru podle nového stavebního zákona. V případě úseku ze Stodu do Domažlic připravuje Správa železnic modernizaci třicetikilometrového úseku, a to včetně druhé jmenované stanice. Dosud jednokolejná trať se částečně zdvoukolejní. Stávající úseky Stod - Holýšov a Blížejov - Domažlice nahradí novostavba železniční trati pro rychlost až 200 km/h, zbývající část mezi Holýšovem a Blížejovem projde komplexní rekonstrukcí. Vzniknou nové zastávky s bezbariérovým přístupem.
"Ke zvýšení bezpečnosti provozu přispěje vybudování nadjezdů nebo podjezdů namísto přejezdů. Významnou součástí stavby bude také 900 metrů dlouhý tunel Střelice nebo nová železniční estakáda překonávající řeku Radbuzu u Stodu. Samotné stavební práce se plánují v letech 2027 až 2030," informovala Nela Eberl Friebová, tisková mluvčí Správy železnic. Celá trať bude navíc připravena na provoz vlaků s evropským zabezpečovacím systémem ETCS. Předpokládané celkové náklady stavby dosahují téměř 14,2 miliardy korun.
Ilustrační foto: Správa železnic.