ČR: Dolaďování ETCS trvá, problémy se daří eliminovat
ČESKÁ REPUBLIKA - Od 1. ledna 2025 začne výhradní provoz evropského zabezpečovače ETCS, ladění systému na vybraných úsecích české železnice běží naplno. Problémy, které se objevily ve zkušebním provozu na Olomoucku, se daří úspěšně odstraňovat. Ke zlepšení přispívá i důkladné testování v reálném provozu s různými vozidly...
"Po dalším jednání se zástupci správců infrastruktury, dopravců a dodavatelů techniky můžu říci, že jsme se v přípravách na výhradní provoz posunuli kupředu. Situace na trati Olomouc-Uničov se za posledních několik měsíců zlepšila, pokračuje testování systému v provozu na dalších tratích či dopravci dostávají další lokomotivy vybavené palubní částí ETCS. Výhradnímu provozu k 1. lednu 2025 evropského zabezpečovače na vybraných úsecích I. a II. koridoru a spojovací větvi Přerov – Česká Třebová jsme zase blíž," řekl ministr dopravy Martin Kupka.
V následujícím období první poloviny roku 2024 plán zavádění počítá se zátěžovými testy do července 2024, se zajištěním zvýšení spolehlivosti komunikačního systému GSM-R a odstranění míst s výpadky signálu či se zvýšením počtu vlaků jedoucích pod dohledem ETCS ve dvou etapách. Zavádění ETCS je jedním z důležitých kroků pro posílení bezpečnosti, automatizace provozu a digitalizace na železnici v celé Evropě. Touto jednotnou technologií je již vybaveno 1174 kilometrů českých tratí, vozidel s palubní částí ETCS se po českých kolejích v tuto chvíli pohybuje na sedm stovek.
Ilustrační foto: Vlčoun/Filip Vlček.