Praha: Pracovní skupina řeší spolehlivost systému ETCS
PRAHA - Manažeři jedenácti nejvýznamnějších železničních subjektů se na koordinačním jednání, které svolal Drážní úřad, dohodli na dalším společném postupu při zavádění ETCS. Výsledkem spolupráce má být zlepšení spolehlivosti systému ETCS tak, aby byl k 1. lednu 2025 zaveden bezproblémový výhradní provoz na koridorových tratích...
V České republice je nyní systém jednotného evropského vlakového zabezpečovače ETCS zaveden na více než 900 kilometrech tratí. Vozidel s nainstalovanou palubní částí ETCS se po českých kolejích pohybuje 639. Zkušební provoz na vybraných tratích s ETCS ukázal, že může dojít k výpadkům komunikace mezi vozidlem a traťovou částí ETCS. Odhalit příčiny a zajistit spolehlivé a kvalitnější fungování systému v ČR je hlavním cílem spolupráce pod dohledem Drážního úřadu, který je hlavním subjektem dohlížejícím na bezpečné fungování železničního systému.
"Zavedení ETCS je naší hlavní prioritou. ETCS je rozhodujícím moderním bezpečnostním prvkem, jehož zavedení požaduje i Evropská unie v rámci vytváření jednotného evropského železničního prostoru a k jehož zavedení jsme se zavázali také v Národním implementačním plánu ERTMS. Instalaci systému, který bude eliminovat lidské chyby, doporučují i závěry vyšetřování celé řady mimořádných událostí," řekl ředitel Drážního úřadu Jiří Kolář s tím, že výměna informací a hledání řešení je zásadní.
Jednání subjektů Správa železnic, České dráhy, ČD Cargo, Metrans Rail, CZ LOKO, Alstom Czech republic, Siemens Mobility, Škoda, AŽD Praha, ČD Telematika a Výzkumný Ústav Železniční. Foto: Drážní úřad.