Beroun: Začne modernizace trati směrem ke Karlštejnu
BEROUN - Správa železnic podepsala smlouvu na rekonstrukci trati mezi Karlštejnem a Berounem. V praxi to bude znamenat, že z důvodu zahájení stavebních prací v hodnotě bezmála 2,3 miliardy korun musí cestující od listopadu počítat s menšími či většími výlukami. Součástí stavby bude vybudování nové odbočky, která zvýší kapacitu tratě...
Stavba se nachází ve složitém území Chráněné krajinné oblasti Český kras s velmi omezeným přístupem na staveniště v úzkém údolí řeky Berounky. Na zastávce Srbsko se vybudují nová, bezbariérová nástupiště a podchod. Pro zvýšení bezpečnosti provozu dojde k sanaci a zajištění skalních masivů nad tratí zejména v okolí obce Tetín. Vybudování nové odbočky Lom přibližně v polovině traťového úseku zajistí vyšší kapacitu trati a tím i pravidelnější provoz vlaků. Traťová rychlost se po aktivaci evropského zabezpečovače ETCS zvýší na 120 km/h.
"Vzhledem k velmi vysokému vytížení toho koridorového úseku bylo důležitým kritériem veřejné zakázky co nejmenší omezení provozu. Do soutěže se přihlásil jeden uchazeč a nabídl provedení prací s nižší potřebou výluk, než předpokládal projekt, navíc bez úplného přerušení provozu," uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Stavbu provedou společnosti Elektrizace železnic Praha a Swietelsky Rail CZ za 2,3 miliardy korun. Stavební práce zahrnují obnovu 7,1 kilometru dlouhého úseku.
Výluk bude méně, než s kolika počítala Správa železnic
K zahájení stavby dojde v listopadu, dokončení pak v roce 2026. Práce budou probíhat za jednokolejného provozu. Díky příslušným opatřením bude kolem pracovních míst zavedena vyšší rychlost projíždějících souprav, a to 80 km/h namísto běžně používaných 50 km/h. Realizace stavby Optimalizace trati v úseku od Karlštejna po Berou mimo uvedené stanice je schválena ke spolufinancování Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy.
Stávající podoba zastávky Srbsko. Foto: Správa železnic.