Lipník nad Bečvou: Práce na modernizaci tratě pokračují
LIPNÍK NAD BEČVOU - Vytížený úsek druhého železničního koridoru mezi Lipníkem nad Bečvou a Drahotušemi prochází kompletní modernizace. Jednou z klíčových součástí připravované investice je výstavba nové odbočky Jezernice, která umožní vlakům přejíždět z jedné koleje na druhou, což zajistí lepší propustnost vytížené železniční trati...
Obnovou dále projde devět mostů a čtyři propustky. "Současný stav infrastruktury v tomto úseku vyžaduje častou a nákladnou údržbu, což ovlivňuje plynulost dopravy. Tu zlepší nejen modernizace infrastruktury, ale také instalace nejmodernějšího zabezpečovacího zařízení. Protihluková stěna ve Slavíči pak sníží hlukovou zátěž v okolí trati," přiblížil generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Průběh prací se plánuje s minimálním dopadem na vlakový provoz. Zřídily se dvě provizorní odbočky, které rozdělí celý modernizovaný úsek na třetiny.
"Z bezpečnostních důvodů budou kolem pracovních míst postaveny pevné bezpečnostní zábrany, to nám dovolí rychlost projíždějících vlaků až 80 km/h," dodal Svoboda s tím, že bezpečnostní ochranu trakčního vedení zajistí zhotovitel tak, aby se minimalizovalo použití hákovnic. Modernizace je úzce propojena s rekonstrukcí dalšího koridorového úseku mezi Polomí a Suchdolem nad Odrou. Zde práce začnou v roce 2025, kdy se průjezd mezi Lipníkem a Drahotušemi dočasně obnoví. Pracovní aktivity na obou úsecích pak budou probíhat postupně v letech 2026 a 2027.
Práce za 2,1 miliardy skončí za čtyři roky
První práce mezi Lipníkem a Drahotušemi již začaly, hotovo má být na konci roku 2027. Hodnota stavebních prací, tedy vítězné nabídky, činí 2,1 miliardy korun. Financování stavby bude zajištěno z národních zdrojů a z úvěru od Evropské investiční banky. Vítězem soutěže na zhotovitele stavby je sdružení firem Eurovia CS, Chládek a Tintěra Pardubice, GJW Praha a Elektrizace železnic Praha.
Ilustrační foto: Vlčoun/Filip Vlček.