Jihomoravský kraj: České dráhy obstály v další soutěží
JIHOMORAVSKÝ KRAJ - Krajští radní rozhodli o výběru provozovatele regionální železniční osobní dopravy na linkách S4 a souboru Střed zahrnujícím pět pravidelncýh linek a dvě speciální. Přepravu od změny jízdních řádů v prosinci 2024 budou v následujících pěti letech zabezpečovat i nadále České dráhy, a to se stávajícím vozovým parkem...
České dráhy nabídly cenově nejvýhodnější variantu. Za provoz těchto linek zaplatí Jihomoravský kraj přibližně půl miliardy korun ročně. Smlouva bude uzavřena na dobu deseti let s možností dřívějšího ukončení, a to z důvodu plánovaného přechodu na hybridní vozidla. Plánovaný rozsah výkonu na lince S4 z Brna do Zastávky je 800 tisíc vlakokilometrů ročně a v souboru Střed je to 2,84 milionu vlakokilometrů ročně. Soubor Střed obsahuje linky S6 a R56 z Brna do Kyjova, Uherského Hradiště a Starého Města, S41 z Brna do Ivančic a Miroslavi, S21 ze Skalice nad Svitavou do Boskovic a S61 z Bzence do Moravského Písku.
K tomu pak budou České dráhy zajišťovat provoz víkendových vlaků Pernštejn a Radhošt a letních festivalých vlaků v okolí Veselí nad Moravou. "Upřednostnili jsme cenově výhodnější nabídku od Český drah, protože předpokládáme, že budou realizovat přepravu vozidly stávající kvality pouze pět let. Současně jsme zadali odboru dopravy, aby zahájily přípravu veřejné soutěže," vysvětlil Jiří Crha, náměstek hejtmana pro dopravu s tím, že nový dopravce bude muset provozovat nové hybridní vlaky.
Jihomoravský kraj tak očekává, že doprava bude zajištěna především motorovými vozy řady 842 a 843 a přípojnými a řídicími vozy. V rámci dalšího výběrového řízení by pak ale mělo dojít k nasazení nových vlaků, které zvýší komfort našich cestujících.
Ilustrační foto: České dráhy.