Pardubice: Správa železnic postaví novou zastávku
PARDUBICE - Nová vlaková zastávka s názvem Pardubice centrum dostala zelenou. Její vybudování bylo původně součástí přeložky tratě 238 v úseku Pardubice - Chrudim. K ní sice nedojde, ale zástupci samospráv chtěli cestujících vyjít vstříc. Podle Správy železnic výstavba zastávky vyjde na 44 milionů a zprovozněna bude v půlce příštího roku...
Kvůli navazujícím pracím na železnici se se začátkem ostrého provozu pro cestující počítá v červnu 2024. "O zastávku jsme stáli, protože zvýší komfort pro cestující, kteří jezdí například do Pardubic do práce. Na dalším jednání krajského zastupitelstva bude předložený návrh na uvolnění jednoho až dvou milionů korun jako příspěvku na její vybudování. Jezdit tam budou spoje od Hradce Králové a Chrudimi, minimálně dva vlaky za hodinu, uvedl náměstek hejtmana pro dopravu Michal Kortyš. Doplnil, že nejde o jediné náklady v souvislosti s touto zastávkou. Zajíždění vlaků krajskou pokladnu vyjde minimálně na 3,5 milionu korun ročně.
Předpokládaná hodnota veřejné zakázky na vybudování zastávky Pardubice centrum přesáhne 44 milionů korun, investorem stavby bude Správa železnic. "Město Pardubice je ochotno rozumnou částkou tuto investici podpořit. To proto, že se novou zastávkou zvýší komfort cestujících a pravděpodobně může klesnout počet lidí, kteří se musejí dostat do centra města na hlavní vlakové nádraží," dodal primátor Pardubic Jan Nadrchal.
Přípravné stavební práce probíhají už v rámci modernizace pardubického uzlu. Do podchodu, který propojuje Sladkovského a Rokycanovu ulici, se již v rámci probíhající stavby napojil nový tubus, který je nyní zaslepen. Nachází se přímo pod kolejí, kolmo směrem k podchodu. Na něj naváže zastřešená část šikmého přístupu. Cestující se dostanou na nástupiště také po přístupové cestě z ulice Jana Palacha. Zastávku bude tvořit ostrovní nástupiště o délce 140 metrů a šířce 8,76 metru. Přístup cestujících zajistí kryté šikmé chodníky o šířce 3 metry. Na nástupiště budou umístěny přístřešky, lavičky a bude celé včetně přístupů osvětleno. Počítá se také s instalací informačního a orientačního systému, rozhlasu a také kamerového systému.
Ilustrační foto: Správa železnic.