ČR: České dráhy testují duální lokomotivu Vectron
ČESKÁ REPUBLIKA - České dráhy ještě dnes testují moderní duální lokomotivu Siemens Vectron Dual Mode. Ta spojuje výhody elektrických a motorových lokomotiv a umožňuje přímou jízdu vlaků po neelektrifikovaných i elektrifikovaných tratích bez nutnosti výměny lokomotivy. Toto řešení je výhodné pro trasy s trakčním vedením a bez něj...
"Stále jsou rychlíkové linky, kde se bez motorových lokomotiv neobejdeme. Musíme počítat také s dostatečně výkonnými motorovými lokomotivami pro případy napěťových výluk na hlavních tratích a koridorech. V uplynulém období jsme proto vyhlásili tržní konzultace, abychom si ověřili situaci na trhu a potvrdili současné trendy. Jedním z možných řešení je pořídit duální elektricko-dieselové lokomotivy a současná možnost otestovat si takový stroj, byť zatím jen v motorové trakci, zapadá do našich plánů na obnovu vozidlového parku," řekl náměstek generálního ředitele ČD Jiří Ješeta.
V rámci zkoušky vyrazila včera a dnes ještě jednou lokomotiva Siemens Vectron Dual Mode v čele celkem 8 rychlíků mezi Brnem a Jihlavou. Půjde o vlaky R668 s odjezdem z Brna v 7.43, R661 s odjezdem z Jihlavy v 10.26, R662 s odjezdem z Brna v 13.44 a R667 s odjezdem z Jihlavy v 16.26 hodin. Lokomotiva bude na přípřeži před plánovaným brejlovcem a potáhne soupravu o hmotnosti zhruba 300 tun. Jízd se zúčastní specialisté Českých drah, kteří si ověří v praxi řadu parametrů této lokomotivy přímo v běžném provozu, například výkonost stroje či dynamiku jízdy.
Zkoušená lokomotiva má maximální rychlost 160 km/h. Je určena pro elektrickou trakci 15 kV 16,7 Hz, kde má výkon na obvodu kol 2400 kW a na neelektrifikovaných tratích v dieselovém režimu 2000 kW. Výrobce připravuje i modifikovanou variantu Vectronu Dual Mode, který bude vybaven pro provoz na dvou napěťových systémech 15 kV 16,7 Hz a 25 kV 50 Hz s vybavením pro osobní a nákladní dopravu v Česku, na Slovensku, v Německu a v Rakousku. Zákazníci už objednali 248 lokomotiv z rodiny Vectron Dual Mode pro provoz v Německu a Rakousku.
Ilustrační foto: České dráhy.