Červená nad Vltavou: Nový most uvítá vlaky už příští rok
ČERVENÁ NAD VLTAVOU - Už koncem příštího roku by se mohly vlaky vydat po zbrusu novém železničním mostě v Červené nad Vltavou. Potvrzuje to průběhe výstavby nového mostu, která probíhá podle plánovaného harmonogramu. Vlaky na něm pak výrazně zrychlí. Původní - památkově chráněný - most zůstane zachován hned vedle toho nového...
Stavební práce na železničním mostu přes Orlík u Červené nad Vltavou na Písecku probíhají v souladu s harmonogramem a vše nasvědčuje tomu, že koncem roku 2024 už se po něm projedou první vlaky s cestujícími. Informoval o tom Krajský úřad Jihočeského kraje. Nový železobetonový most o délce 316 metrů nahradí starý z ocelové konstrukce. Na modernizované trati se zrychlí spojení mezi Táborem a Pískem. "Důležitou zprávou pro Jihočeský kraj je hlavně to, že na novém mostě budou moci jezdit modernější vlakové soupravy a zvýší se tak komfort pro cestující," řekl náměstek hejtmana pro dopravu Antonín Krák.
Jednatel Jikordu Jiří Kafka k tomu dodal, že starý most neumožňoval provoz modernějších souprav, které Jihočeský kraj objednal pro své cestující na příští rok. "Samozřejmě dojde i ke zkrácení jízdních dob v celém úseku z Písku až do Tábora, protože na mostě je omezená rychlost na 20 kilometrů za hodinu. Nový most umožní vlakům jet traťovou rychlostí, což je zhruba 70 kilometrů za hodinu. Cesta mezi Táborem a Pískem se tak po modernizaci zkrátí o šest minut," dodal Kafka.
Most s původní ocelovou konstrukcí z roku 1889 zatím stále využívá železniční doprava, ale už nevyhovuje současným potřebám a nemá dostačující nosnost. Na trati tak nelze využít některé typy vlaků. Nový most oproti tomu bude moci využívat i nákladní doprava. V roce 1988 byl zapsán jako kulturní památka. K 20. říjnu 2016 ministerstvo kultury deklaratorním rozhodnutím prohlásilo, že zápis nebyl platný a tedy most není kulturní památkou. Od 27. října 2021 se pak opět jedná o kulturní památku.
Stavba nového mostu u Červené nad Vltavou. Foto: KÚ Jihočeského kraje.