Votice: Tunel Deboreč je proražen v celé své délce
VOTICE - Správa železnic slavnostně ukončila prorážku tunelu Deboreč. Tunel dlouhý 660 metrů, který je důležitou součástí modernizace trati z Votic do Sudoměřic u Tábora, v budoucnu přispěje ke zkrácení jízdních dob. Práce na něm i na celém úseku pokračují dál ve vysokém tempu...
Ražba tunelu začala v prosinci 2018 od pražského portálu. "Po prorážce tunelu budou následně zahájeny práce na dobírce jádra tunelu, na izolacích a na sekundárním ostění tunelu," řekl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Tunel Deboreč je kratším ze dvou tunelových děl budovaných na trati Sudoměřice – Votice. Součástí modernizace je i tunel Mezno s délkou 840 metrů. Ten je aktuálně vyražen v délce zhruba 350 metrů s postupem 2 metry za den.
Modernizace trati Sudoměřice - Votice je jednou z posledních součástí souboru staveb na čtvrtém tranzitním koridoru, který spojuje Německo a Rakousko přes Děčín, Prahu a České Budějovice. Kromě dvou jmenovaných tunelů přibude na dosud jednokolejném úseku druhá kolej a také nová železniční stanice Červený Újezd. Trasa, která z velké části vybočí ze stávající stopy, bude o dva kilometry kratší než dosud, což společně se zvýšením traťové rychlosti přinese zkrácení jízdních dob expresů mezi Prahou a Táborem na jednu hodinu. Dokončení projektu se předpokládá na začátku roku 2022.
Tunel před definitivní prorážkou. Foto: Správa železnic.