Brno: Velká vlaková výluka kvůli rekonstrukci skončí
BRNO - Už tuto neděli se vrátí na brněnské hlavní nádraží všechny vlaky, které musely jezdit odklonem na jiná nádraží. Nejvýznamnější akcí byla rekonstrukce zabezpečovacího zařízení, kromě toho procházely přestavbou dva historické mosty a část kolejí. To vše za více než 2 miliardy korun...
Na hlavním nádraží v Brně se vybudovalo elektronické staniční zabezpečení 3. kategorie, které je napojeno na takzvané jednotné obslužné pracoviště. Jeho zařízení se nachází v nové budově poblíž šestého nástupiště, ze které budou výpravčí řídit provoz. Moderní zabezpečovací zařízení se instalovalo rovněž na navazující traťové úseky. "Touto frekventovanou stanicí projede od nového jízdního řádu až 620 vlaků denně. Moderní zabezpečovací zařízení pomůže výpravčím zvládnout provoz, který je zejména v ranní a odpolední špičce velmi intenzivní," vysvětlil generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Jiří Svoboda.
Součástí výstavby nového zabezpečení na hlavním nádraží byla i rekonstrukce kolejí a výhybek na rozvětvení ve směru na Horní Heršpice. Kromě toho probíhaly práce pod stavědlem číslo 5. Ty spočívaly ve výměně celkem 22 výhybkových konstrukcí, které dostaly navíc elektrický ohřev. Rekonstrukcí prošlo celkem 1400 metrů kolejí v části stanice navazující na břeclavské straně na 1. až 4. nástupiště.
Ilustrační foto: Vlčoun.cz/Filip Vlček.