Beroun: Stavba tunelu do Prahy má začít v roce 2028
BEROUN - Centrální komise Ministerstva dopravy schválila studii proveditelnosti prověřující novou trasu mezi Prahou a Berounem. Správa železniční dopravní cesty současně pokračuje v realizaci a přípravě staveb v rámci optimalizace stávající trati mezi Prahou-Smíchovem a Berounem...
Jako nejvhodnější byla vyhodnocena varianta zahrnující novou trasu v celé délce úseku Praha-Smíchov - Beroun, s odbočkou pro nákladní dopravu do prostoru Malé Chuchle a napojením na Branický most v rámci železničního nákladního průtahu uzlem Praha. Celková délka nové trasy činí 26,3 kilometrů, přičemž 24,8 kilometrů se nachází v tunelu. "Až nyní se podařilo pro takto náročnou investici nalézt dostatek obhajitelných přínosů, podmíněných rovněž elektrizací a zkapacitněním trasy ze státní hranice ve směru na Norimberk," uvedl generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Jiří Svoboda.
Začátek samotné realizace lze s ohledem na rozsah stavby a technickou náročnost očekávat v roce 2028. Nová trať je plně přizpůsobena provozu osobní a nákladní dopravy. Předpokládaný rozsah dálkové a meziregionální osobní dopravy je v nové trase zastoupen například půlhodinovým intervalem expresů s cestovní dobou z Prahy do Plzně zhruba 51 minut, respektive z Prahy do Berouna za zhruba 19 minut. Ve stávající trase v údolí Berounky pak může být při zvýšené spolehlivosti plně posílena osobní regionální doprava.
Ilustrační foto: České dráhy.