Mezno: Na trati na jih Čech začala raba tunelu Mezno
MEZNO - Modernizace trati Sudoměřice - Votice na 4. tranzitním koridoru zdárně pokračuje. Správa železniční dopravní cesty minulý týden zahájila ražbu delšího ze dvou budovaných tunelů, a to konkrétně tunelu Mezno. Jeho výstavba přispěje ke zkrácení jízdních dob vlaků jedoucích z hlavního města do Tábora a dále na jih Čech...
Tunel Mezno dosáhne délky 840 metrů. Bude tak o téměř dvě stě metrů delší, než tunel Deboreč s 660 metry, jehož realizace začala v prosinci loňského roku, a kde se dosud prorazilo 380 metrů. Oba tunely jsou raženy tzv. Novou rakouskou tunelovací metodou, která spočívá v mechanickém rozpojování horniny a jejímu následnému jištění primárním ostěním, kterým se aktivují základní vlastnosti horninového masivu.
"Kromě obou tunelů na dosud jednokolejném úseku přibude druhá kolej a také nová železniční stanice Červený Újezd. Dokončení celé modernizace předpokládáme v roce 2022," popsal náměstek generálního ředitele Správy železniční dopravní cesty pro modernizaci dráhy Mojmír Nejezchleb. Trať povede z velké části v nové trase, která bude o dva kilometry kratší než stávající. Rychlost vlaků se zvýší na 160 km/h, což přinese zkrácení jízdní doby expresů mezi Prahou a Táborem na jednu hodinu. Celkové investiční náklady stavby s názvem Modernizace trati Sudoměřice - Votice činí 6,3 miliardy korun, na stavbu bude stát čerpat evropské dotace.
Tunel Mezno z ptačí perspektivy. Foto: SŽDC.