Uničov: SŽDC zmodernizuje stanice i trať do Olomouce
UNIČOV - Správa železniční dopravní cesty uzavřela smlouvu se sdružením firem Subterra, OHL ŽS a EŽ Praha na elektrizaci a zkapacitnění trati Uničov - Olomouc. Vlastní stavební práce a s nimi spojená nepřetržitá výluka v Uničově začnou v srpnu, hotovo bude do poloviny roku 2022. Projekt vyjde přibližně 3,9 miliardy korun...
Jízdní doba osobních vlaků mezi Olomoucí a Uničovem se zkrátí na 26, respektive 28 minut. Ve špičkách pracovních dnů je doplní spěšné vlaky, které zvládnou cestu mezi oběma stanicemi dokonce za 17 minut. Rekonstruován bude železniční svršek a spodek. Ve všech stanicích a zastávkách vzniknou nová nástupiště s výškou hrany 550 milimetrů, která umožní pohodlný nástup do nízkopodlažních souprav. Zatímco ve stanicích a na zastávce v Uničově budou mít délku 110 metrů, na ostatních nádražích budou devadesátimetrová. Přístup na nově vzniklá poloostrovní nástupiště v Bohuňovicích, Šternberku a Uničově bude po centrálním přechodu.
V současné době probíhají přípravné práce, vlastní stavební práce se rozeběhnou v srpnu. S tím souvisí i začátek plánované výluky. "Zatímco během července proběhne několik denních výluk, od srpna začne nepřetržitá výluka v úseku Uničov - Újezd u Uničova," uvedl tiskový mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Iliaš. Podle postupu stavebních prací se příští rok zastaví provoz vlaků mezi Újezdem u Uničova a Šternberkem a v roce 2021 pak v navazujícím úseku do krajské metropole.
Ilustrační foto: Vlčoun.cz/Filip Vlček.