Středočeský kraj: Studie řeší plánované tunely do Berouna
STŘEDOČESKÝ KRAJ - Začátkem příštího roku budou k dispozici výsledky Studie proveditelnosti nové trasy Praha - Beroun/Hořovice. Dokument, jehož vypracování požaduje Správa železniční dopravní cesty, posuzuje jednotlivé varianty vedení nové železniční trati mezi těmito městy, zejména pak z hlediska ekonomické efektivity...
Ve hře jsou tři varianty. Varianta C s dlouhým tunelem mezi pražským Smíchovem a Berounem, varianta B s kratším tunelem v úseku Praha-Radotín - Beroun a F s tunely do 5 kilometrů v úseku Praha-Radotín – Řevnice. Nová trať je navrhována pro smíšenou dopravu s maximální rychlostí do 200 km/hod. Optimalizace stávající trati podél Berounky, která začne příští rok a potrvá několik let, nezajistí dostatečnou kapacitu pokrývající veškeré požadavky objednatelů osobní i nákladní dopravy.
Rozsah dopravy bude značně limitován především z důvodu hlukové zátěže, navíc nebude možné dosáhnout klasickými soupravami požadovanou jízdní dobu mezi Prahou a Plzní do 60 minut. Situaci neulehčuje ani postoj měst mezi Berounem a Hořovicemi, kde veřejnost nesouhlasí s aktuálním povrchově vedeným koridorem vysokorychlostní trati. "Nová trať výrazně zkrátí jízdní doby v trase Praha - Plzeň, uvolní se stávající kapacita pro stále rostoucí osobní regionální dopravu a sníží se hluková zátěž v nejhustěji osídlených oblastech," uvedl ředitel odboru strategie Správy železniční dopravní cesty Radek Čech.
Ilustrační foto: Vlčoun.cz/Filip Vlček.