Brno: Jihomoravský kraj má jasno o železničním uzlu
BRNO - Řešení Železničního uzlu Brno ve variantě A 'řeka' je preferencí, kterou Rada Jihomoravského kraj doporučuje krajskému zastupitelstvu konaného příští týden 15. ledna ke schválení. Upřednostněny jsou přitom její varianty řešení Aa a Ac, které využívají trasy severojižního kolejového diametru pro chrlickou trať...
"Svoji váhu při rozhodování měly především tři okruhy, a to časové hledisko, dále skutečnost, zda při realizaci bude dotčena současná železniční síť a také financování. V ideálním případě výběru varianty A by se mohlo začít stavět co nejdříve a nový železniční uzel by mohl být hotový za sedm let. Naopak varianta Petrov není fixována v územním plánu města Brna a její realizovatelnost je možná za osm až patnáct let. Při výstavbě pod Petrovem bychom navíc byli zhruba šest let v nějakém provizoriu, kdy by většina regionálních tratí a spojů končila na okrajových nádražích v Brně," vysvětlil náměstek hejtmana Martin Maleček.
Starostové všech obcí a měst v kraji byli zváni, aby se mohli vyjádřit i písemně. Prezentace studie proveditelnosti se zúčastnili zástupci 14 obcí, písemné stanovisko zaslalo pouze 5 obcí. "Je to pro nás jasný signál, že se k této věci má vyjádřit zastupitelstvo Jihomoravského kraje. Koneckonců takto to řeklo i mnoho občanů kraje, kteří se na jednotlivé zastupitele obraceli s tím, že chtějí v dohledné době nové nádraží," uzavřel Maleček.
Ilustrační foto: Vlčoun.cz/Filip Vlček.