Tábor: Skončila další část modernizace tratě
TÁBOR - Správa železniční dopravní cesty ukončila modernizaci 12 kilometrů tratě mezi Táborem a Sudoměřicemi u Tábora, která probíhala od roku 2013. Tím se zvýšil komfort pro cestující na trati z Prahy do Tábora a došlo k dalšímu zkrácení doby jízdy. Náklady na rekonstrukci tratě dosáhly téměř dvou miliard korun...
"Úsek mezi Táborem a Sudoměřicemi je důležitou součástí modernizace celého 4. koridoru, na kterém budou moci jezdit moderní vlaky rychlostí až 160 kilometrů za hodinu. Po celé trati mezi Prahou a Českými Budějovicemi se tak zkrátí cesta mezi oběma městy přibližně na hodinu a půl, což je zrychlení o více než hodinu," uvedl generální ředitel Správy železniční a dopravní cesty Pavel Surý. Součástí stavby je i 444 metrů dlouhý dvoukolejný železniční tunel, první svého druhu v Jihočeském kraji. Další zajímavostí je rovněž dvoukolejná estakáda, kterou tvoří osm polí o rozpětí 54 metrů a o celkové délce 455 metrů s navazujícím 125 metrů dlouhým ocelovým železničním mostem o jednom mostním otvoru nad dálnicí D3.
V rámci stavebních prací byly dále přestavěny železniční stanice Chotoviny a Sudoměřice u Tábora. V Chotovinách došlo k úpravám pro umístění provozní budovy a nového ostrovního a jednoho vnějšího nástupiště. Stanice Sudoměřice byla zcela zrušena, nově bude sloužit jako dvoukolejná zastávka. Celkové investiční náklady dosáhly výše 1,8 miliardy korun.
Ilustrační foto: Vlčoun.cz/Filip Vlček.