Veselí n.Luž.: Dvoukolejná je další část koridoru
VESELÍ NAD LUŽNICÍ - Správa železniční dopravní cesty slavnostně ukončila modernizaci tratě z Horusic do Veselí nad Lužnicí, která je součástí 4. koridoru. Práce zahrnovaly především zdvoukolejnění přibližně pětikilometrového mezistaničního úseku, čímž došlo k navýšení přepravní kapacity; současně se také zvýšila traťová rychlost...
"Nejviditelnějším prvkem modernizace bylo zdvoukolejnění dalšího úseku dosud částečně jednokolejné tratě z Prahy do Českých Budějovic. Díky přeložkám došlo k podstatnému zkrácení celého úseku a navýšení rychlosti projíždějících souprav až na 160 km/h," uvedl generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Pavel Surý. Stavba dále zahrnovala rekonstrukci železniční zastávky ve Veselí nad Lužnicí a především celkovou přestavbu tamní stanice, která je důležitým přestupním uzlem.
Pohodlný nástup do vlaku nyní umožňují cestujícím nově vybudovaná ostrovní nástupiště. Ta jsou propojena podchodem, který ústí až do přednádražního prostoru. Bezbariérový přístup osobám s omezenou schopností pohybu zajišťují výtahy. Předpokládané náklady stavby s názvem Modernizace trati Ševětín – Veselí nad Lužnicí – II. část, úsek Horusice – Veselí nad Lužnicí činily 1,6 miliardy korun, projekt je financován Evropskou unií ve výši 1,1 miliardy korun. Zhotovitelem prací byla Eurovia CS.
Ilustrační foto: Vlčoun.cz/Filip Vlček.