Zlín: DSZO zkouší parciální kloubák a nový elektrobus
ZLÍN - Pozorní obyvatelé Zlína a Otrokovic a nepochybně i všichni dopravní fanoušci si již všimli, že se na linkách městské dopravy v obou městech objevují nová vozidla. Dopravní společnost Zlín - Otrokovice pořídila elektrobus a bateriový článkový trolejbus, vozy jezdí zatím bez cestujících...
Elektrobus Škoda 34 BB sjel z valníku na nádvoří vozového depa Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice v úterý 21. ledna. Jde o historicky první elektrobus, který se stane součástí vozidlové základny zdejšího dopravního podniku. "Kupujeme první elektrobus, abychom si důkladně ověřili ve svém vlastním provozu jeho vlastnosti a mohli se zodpovědně rozhodnout, jestli by se tato vozidla mohla stát v budoucnu součástí našeho vozového parku ve větším počtu a mohla být v naší síti efektivně nasazována," uvedl ředitel Dopravní společnosti Zlín - Otrokovice Josef Kocháň.
V polovině února 2020 se ve Zlíně objevil také nový článkový trolejbus Škoda 35Tr, první osmnáctimetrový trolejbus, který je vybaven trakčními bateriemi a ujede s jejich akumulovanou elektrickou energií až 10 kilometrů mimo trolejové vedení. Trolejbus je označen evidenčním číslem 414. Obě vozidla dodala do Zlína Škoda Electric Plzeň. Protože však jde o prototypy vozů, pracovníci výrobce na nich ještě odstraňují drobné závady. Trolejbus ještě čeká na potřebné schválení Drážním úřadem.
Nový trolejbus ve vozovně. Foto: DSZO/Vojtěch Cekota.