Brno: Vybrané tramvaje jsou v zatáčkách výrazně tišší
BRNO - Po několikaměsíčním zkušebním provozu je nově více než šest desítek brněnských tramvají vybaveno systémem mazání okolků, tedy části tramvajového kola, která je ve žlábku kolejnice. Díky tomu po Brně jezdí méně skřípající tramvají. Informoval o tom vedoucí technického odboru brněnského DP Zdeněk Jarolín...
Vybrané brněnské tramvaje jsou proto vybaveny systémem mazání okolků, který má zlepšit technické parametry provozu tramvají a eliminovat některé negativní vlivy z provozu. "Systém funguje tak, že řídicí a informační systém ve vozidle na základě definované polohy GPS zadá v předem stanoveném bodě tramvaji pokyn k nanesení speciálního ekologického maziva na okolky. Tato mazací místa jsou definována pracovníky DPMB v databázi palubního počítače a jsou situována především před vjezdy do oblouků, kde má namazání největší efekt," vysvětlil Jarolín.
Dopravní podnik města Brna se snaží dlouhodobě snižovat hluk způsobený provozem vozů MHD. "Každý rok pravidelně brousíme desítky kilometrů kolejnic a modernizujeme tramvajové tratě za pomoci antivibračních a protihlukových prvků," doplnill generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek s tím, že mazacím zařízením jsou vybaveny tramvaje typu Škoda 13T a Anitra LTM, celkem 66 vozů.
Ilustrační foto: Vlčoun.cz/Filip Vlček.