Vysočina: Kraj dopilovává jízdní řády i tarif nového IDS
VYSOČINA - Kraj projednává s představiteli obcí návrhy jízdních řádů na železnici a silnici včetně tarifu, které připravil pro období po roce 2019. V této souvislosti se v poslední době objevily některé spekulace, které by kraj rád uvedl na pravou míru a vysvětlil odborné i širší veřejnosti základní prvky nově navrhovaného systému...
Kraj Vysočina přistoupil k optimalizaci jízdních řádů tak, aby větší objem dopravních výkonů bylo možné zajistit menším počtem autobusů s vyšším podílem malých autobusů v celém systému. To předpokládá vytvoření integrovaného systému, založeném na přípoji mezi autobusy a vlaky či autobusy navzájem. Návrh nových jízdních řádů na železnici je tedy navržen tak, aby vlaky mohly hrát v dopravě hlavní roli. Bohužel ne na všech tratích je to však možné vzhledem k jejich trasování, nízkému využití cestujícími s malou pravděpodobností zlepšení, a v neposlední řadě také z důvodu rozpočtových možností kraje.
Proto Kraj Vysočina důkladně na základě různých zdrojů dat posuzoval rozvojový potenciál jednotlivých traťových úseků. Na tratích s vysokým potenciálem se snaží zlepšit nabídku spojů, zatímco v úsecích s nepříznivými charakteristikami je navrhováno utlumení nabídky s plnohodnotnou náhradou autobusy. Na žádné trati v kraji však nebude v souvislosti s 'Veřejnou dopravou Vysočiny' zastavena osobní doprava. Informační portál Vlčoun.cz se tématu bude v následujících týdnech věnovat.
Ilustrační foto: České dráhy.