Pardubice: Ve hře je lávka nebo tři varianty podchodů
PARDUBICE - Výstavba lávky, která má překlenout pardubické nádraží a přiblížit tak severní část města sídlišti Dukla, by mohla být součástí projektu Správy železniční dopravní cesty na modernizaci železničního uzlu Pardubice. O stavbě lávky a převodu dokumentace na SŽDC budou tento týden rozhodovat zastupitelé města...
"Přípravu projektu propojení právě vznikajícího multimodálního uzlu, tedy Palackého ulici s ulicí K Vápence, koordinujeme se SŽDC, která připravuje modernizaci pardubické nádraží s cílem zajistit k němu komfortní přístup všem cestujícím. To že jsme správu požádali o převzetí investorství výstavby lávky je tedy naprosto logický krok," uvedl zastupitel Martin Kolovratník, který je zároveň místopředsedou Dozorčí rady SFDI.
Diskuse o tom, zda Palackého ulici propojí se sídlištěm Dukla lávka či podchod navazující na nádražní nástupiště, jsou tak zřejmě u konce. Zatímco výstavba lávky přijde zhruba na sedm milionů korun, náklady na prodloužení podchodu odhaduje SŽDC zhruba na 60 milionů korun. "To je ale cena výstavby podchodu pouze za poslední kolej, musel by ale pokračovat dál. Máme odhad ceny pro tři varianty, kdy by podchod ústil do ulice Milhaimovy, nebo K Vápence," dodala náměstkyně primátora Helena Dvořáčková. Jednání se uskuteční již tento týden ve čtvrtek.
Varianty vedení podchodů. Zákres: Magistrát města Pardubic.