Přibývá cestujících využívajících vlaků v PID
PRAHA, STŘEDOČESKÝ KRAJ - Až desetiprocentní nárůst cestujících oproti roku 2012 eviduje Regionální organizátor Pražské integrované dopravy ve vlacích zařazených do systému Pražské integrované dopravy.
Od soboty 1. února 2014 se pak rozšiřuje plná integrace na další stanice a zastávky v oblastech Kladna a Kralup nad Vltavou.
Většinu příměstské dopravy v Praze zajišťují jednotky CityElefant (7. července 2013).
Údaj vzešel z průzkumu, který si ve spolupráci s Českými drahami a Fakultou dopravní ČVUT nechal Ropid udělat loni na podzim. Během každoročního průzkumu skladby jízdních dokladů bylo zjišťováno, na jaké jízdenky jezdí cestující ve vlacích Pražské integrované dopravy. Zároveň proběhlo další sčítání cestujících ve vlacích na území Prahy.
"Přestože během minulého roku nedošlo s výjimkou linky S34 k žádnému výraznému nárůstu počtu vlakových spojení na území Prahy, zvýšil se oproti roku 2012 počet cestujících, kteří využili vlaky PID na území Prahy za jeden pracovní den, a to ze 103 tisíc na 113,5 tisíce. Je to oproti roku 2012 nárůst téměř o 10 procent," hodnotí průzkum pražský radní pro dopravu Jiří Pařízek.
Setkání jednotek CityElefant a Regionova na nádraží Praha-Vršovice (31. července 2013).
Nepatrně se zvýšil podíl jízdních dokladů ve vlacích ve všedních dnech, a to na 73,23 procenta. "V předchozím roce činil tento podíl 72,68% a například v roce 2001 to bylo pouhých 43%. O víkendu vzrostl podíl jízdenek PID z 54,64% na 56,87%," upřesnil Filip Drápal, mluvčí Ropidu. Při průzkumu bylo ve vlacích v Praze a okolí osloveno celkem 89 tisíc cestujících na území Prahy a 21 tisíc ve vnějších tarifních pásmech.
A kde se nejčastěji cestující prokazují jízdenkami na Pražskou integrovanou dopravu? Celkem 83,2 procenta cestujících jezdí na jízdenku PID na trati S6 z Prahy přes Nučice do Berouna, následují tratě do Kolína a do Berouna přes Dobřichovice.
Některé spoje v příměstské dopravě zajišťují motoráky řady 810 (30. března 2013).
Od soboty 1. února se zároveň rozšiřuje plná integrace na další stanice a zastávky v oblasti Kladna a Kralup nad Vltavou. Jde o stanice Kladno-Rozdělov (linka S50), Kladno-Švermov a Kladno-Dubí (S45) a Kralupy nad Vltavou předměstí (S40 a S44). "Plná integrace znamená, že ve vlaku platí nejen předplatní jízdní doklady PID, ale i jízdenky PID pro jednotlivou jízdu," dodal Drápal.
Stáhněte si...
- Informační leták "Rozšíření plné integrace na linkách S40, S44, S45, S50" si stáhněte zde.
(zdroj: Tisková zpráva společnosti Ropid)
Ačkoli vlaky s piktogramem "S" jezdí až do Ústí, jízdenky PID tu neplatí (13. února 2013).