Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Turecká Bozankaya vyjíždí
zkušebně na linku 58

 Až dvacet nových trolejbusů
dorazí do Jihlavy

 Pro trať na Strahov
už DP hledá zhotovitele

 Hradec Králové se dočká
31 nových trolejbusů

Slabé místo železnice je v Roudnici nad Labem

ROUDNICE NAD LABEM - Jízda vlakem okolo Roudnice nad Labem se stává loterií. Opakované události, při kterých se doprava na důležité trati zastaví i na několik hodin, přiměly Správu železnic k dalším opatřením. 

Po telefonním upozorňování strojvedoucích a instalaci nových zábleskových návěstidel je nyní v nočních hodinách provoz sveden na jednu kolej...


Ilustrační foto (nedatováno, Chládek a Tintěra)

K poslední rozsáhlé mimořádné události došlo minulý týden v noci z úterý na středu 26. listopadu. "Došlo k poškození trakčního vedení nákladním vlakem v Roudnici nad Labem. V úseku Roudnice nad Labem - Hrobce byl proto zastaven provoz a od noci na místě pracovali zaměstnanci Správy železnic na opravách. Poškození bylo rozsáhlé a obnovení provozu se proto zprvu předpokládalo až večer, přesto se to po jedné traťové a jedné staniční koleji podařilo už po 11.00 hodině," připomněl tiskový mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda. 

České dráhy musely okamžitě přerušit provoz a část vlaků odklonit nebo nahradit autobusy. Mezinárodní vlaky byly odkláněny mezi Ústí nad Labem a Prahou přes Lysou nad Labem a Mělník, což je v další cestě zpozdilo až o 120 minut. Rychlíky z Chebu do Prahy byly zkráceny jen do Ústí nad Labem a děčínské rychlíky byly mezi Bohušovicemi nad Ohří a Hněvicemi nahrazeny autobusy. Autobusy jezdily také za osobní vlaky, a to mezi Hrobcemi, Roudnicí nad Labem a Hněvicemi. "Ve stanicích Bohušovice nad Ohří, Hrobce, Hněvice jsou cestujícím k dispozici naši zaměstnanci, kteří jim pomohou při přestupu do autobusů náhradní dopravy," uvedl tehdy tiskový mluvčí Českých drah Filip Medelský. 

Na vině je moc nízký rekonstruovaný most

K poškození dochází v místě rekonstrukce Špindlerova mostu, který vede přímo nad hlavní železniční tratí. Trať byla elektrifikována až po stavbě mostu, proto jsou troleje v tomto úseku umístěny níže, než je standardní výška. Kvůli rekonstrukci mostu byl z bezpečnostních důvodů vytvořen takzvaný neutrální úsek bez napětí, kde musí strojvedoucí povinně stáhnout sběrač lokomotivy. Zatím poslední incident z 25. listopadu nastal pravděpodobně v souvislosti s nerespektováním této povinnosti.


Ilustrační foto (nedatováno, Roudnice nad Labem)

"Právě takových případů - a tedy příčin těchto mimořádných událostí - jsme zde zaznamenali už několik. Konkrétně jich bylo od začátku prací na Špindlerově mostě 16 a pro kontext dodejme, že vlaků tímto úsekem projelo za tu dobu víc než 40 tisíc," poznamenal Gavenda s tím, že Správa železnic již dříve zavedla nadstandardní opatření. Strojvedoucí jsou před vjezdem do daného úseku telefonicky upozorňováni na nutnost stáhnout sběrač. Následně byla na místo instalována také nová výluková návěstidla se zábleskovými světly, která zvyšují viditelnost výstrahy Stáhni sběrač. "Od té doby se situace opakovala třikrát, včetně poslední události," dodal Gavenda. 

Ani to ale stoprocentně nezabralo, a tak SPráva železnic zavedla další nadstandardní preventivní opatření. Nově přistoupila Správa železnic k nočnímu vyloučení jedné koleje v Roudnici nad Labem a omezení rozsahu nočních výluk tak, aby byla situace pro strojvedoucí přehlednější a vyžadovala méně úkonů při průjezdu stanicí. "Dané místo musí strojvedoucí projíždět vždy se staženým sběračem elektrického proudu. Pokud ho nestáhne, hrozí utržení pantografu s následným poškozením trolejí a tím i omezení nebo zastavení provozu trati," vysvětlila mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová. 

Hákovnice nejsou nahradit a musí zůstat

Na troleji před rekonstruovaným Špindlerovým mostem jsou instalovány takzvané hákovnice. Bez tohoto bezpečnostního prvku by v případě nerespektování návěsti Stáhni sběrač hrozil přenos elektrického proudu do ocelové konstrukce mostu a tím i přímé ohrožení životů pracovníků stavby i chodců, pro které most zůstal otevřený. Nahrazení hákovnic jiným prvkem není možné. Správa železnic spolu s investorem rekonstrukce mostu, kterým je Ústecký kraj, a zhotovitelem této stavby alternativní varianty prověřovala, prostorové parametry ale žádné jiné řešení neumožnily.


Ilustrační foto (nedatováno, Chládek a Tintěra)

Železnice teď

Kouty nad Desnou:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Všimli jste si, že České dráhy výrazně modernizují vozový park? Jak nové vlaky vnímáte?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!