Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Turecká Bozankaya vyjíždí
zkušebně na linku 58

 Až dvacet nových trolejbusů
dorazí do Jihlavy

 Pro trať na Strahov
už DP hledá zhotovitele

 Hradec Králové se dočká
31 nových trolejbusů

BEMU ujely 500 tisíc kilometrů, vznikají další

MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ - Čtyři bateriové vlaky RegioPanter najely na Moravě už přes 500 tisíc kilometrů. Jednotky kombinující napájení z trolejového vedení s jízdou na baterie jsou spolehlivým řešením regionální dopravy.

České dráhy jsou prvním dopravcem v Česku, který má know-how k provozu bateriových vlaků. Jejich nasazení potom plánují v příštích letech i další kraje...


Ilustrační foto (27. září 2025, Vlčoun/Filip Vlček)

Vlaky obsluhují linku S8 z Ostravy přes Studénku a Štramberk do Veřovic. Díky bateriovému pohonu odpadla nutnost přestupu tam, kde končí elektrizace, a cestující si užívají rychlejší a pohodlnější spojení. Přibližně polovinu všech kilometrů ujely jednotky v čistě bateriovém režimu, zbytek pod trolejovým vedením – vždy však s nulovou produkcí emisí. Kromě ekologických přínosů oceňují cestující i tišší provoz a moderní vybavení bezbariérových vlaků, jako je klimatizace, palubní wifi nebo zásuvky pro nabíjení drobné elektroniky.

"Půl milionu kilometrů v kombinovaném provozu, pod trolejí i na baterie, je důkazem, že tato technologie je budoucností regionální dopravy. Na lince z Ostravy do Veřovic sledujeme na některých spojích až dvacetiprocentní nárůst zájmu cestujících. Bateriové jednotky zároveň nasazujeme na zkušební jízdy i mimo pravidelné spoje, úspěšně vyjely např. do Budišova nad Budišovkou, Ostravice nebo do Rožnova pod Radhoštěm. Na konci září svezou zájemce také do Krnova v rámci bohumínského Regionálního dne železnice," řekl generální ředitel Českých drah Michal Krapinec.

Čtěte také...
Bateriové vlaky najely téměř sto tisíc kilometrů (vydáno 28. ledna 2025)
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Ilustrační foto (prosinec 2024, České dráhy)

"Bateriové jednotky přinášejí zákazníkům vyšší komfort, jsou šetrnější k přírodě díky úspoře emisí CO2 a umožňují provozovat elektrické jednotky i tam, kde by jinak projel pouze motorový vlak. Jednou z výrazných výhod je také znatelně tišší provoz, který ocení nejen cestující, ale i obyvatelé oblastí v blízkosti železniční trati. Pro nás coby provozovatele je pak výhoda například i to, že oproti motorovým jednotkám nemusíme technologicky zajišťovat doplňování pohonných hmot," dodal Jiří Ješeta, náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu.

Bateriové RegioPantery vyrábí Škoda Group a Moravskoslezský kraj je prvním v České republice, kde jsou tyto ekologické vlaky v provozu. V jízdním řádu 2026/2027 doplní současnou čtveřici dalších 15 akutrolejových jednotek. Výrobce vlaků, Škoda Group, odhaduje roční úsporu nafty u bateriových jednotek na nejméně 200 tisíc litrů. Úspora emisí CO2 je odhadovaná na zhruba 500 tun. Jednotka se nabíjí během jízdy nebo při stání pod trolejovým vedením. Díky rekuperaci jsou baterie dobíjeny i mimo elektrické vedení, a to při brzdění vlaku. Projekty na nasazení bateriových vlaků už připravují i další kraje, které se připravují na čerpání financí na bezemisní, tedy i bateriové vlaky z dotačního programu na podporu modernizace veřejné dopravy.


Ilustrační foto (prosinec 2024, České dráhy)

Železnice teď

Kouty nad Desnou:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Všimli jste si, že České dráhy výrazně modernizují vozový park? Jak nové vlaky vnímáte?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!