Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Bateriové vlaky najely téměř
sto tisíc kilometrů

 Trolejbusy pro Prahu dodá
turecká Bozankaya

 Bankovní kartou v Mostě
zaplatíme za rok a půl

 Počet cestujících ve Valmezu
překonal milion

Bateriové vlaky najely téměř sto tisíc kilometrů

MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ - Stovky cestující již svezly nové bateriové vlaky, které jako první v České republiky vyjely v polovině prosince v Moravskoslezském kraji. Vyjíždí z Ostravy přes Studénku do Veřovic.

Trať z Ostravy do Veřovic je elektrizovaná jen zčásti, proto dřív museli cestující přestupovat u většiny spojů ve Studénce z elektrického do motorového vlaku...


Ilustrační foto (prosinec 2024, České dráhy)

Už více než měsíc brázdí koleje v Moravskoslezském kraji bateriové vlaky. Sever Moravy je vůbec prvním regionem u nás, kde jezdí jednotky s tímto alternativním pohonem. Pozitivní ohlasy na nové vlaky přicházejí jak od cestujících, tak od objednatele, kterým je Moravskoslezský kraj. Díky pohodlnému cestování bez přestupů přibyli na trase mezi Ostravou a Veřovicemi také cestující.
Denně najedou vlaky RegioPanter osazené bateriemi téměř dva tisíce kilometrů.

Od začátku nasazení na trati z Ostravy přes Studénku a Štramberk do Veřovic už najely k 20. lednu dohromady přes 65 tisíc kilometrů. "Ohlasy od cestujících i Moravskoslezského kraje, který si regionální železniční dopravu objednává, jsou velmi pozitivní. Čtyři jednotky RegioPanter, které kombinují elektrický a bateriový pohon, jsou stále ve zkušebním provozu, ale už první měsíc jejich fungování ukázal, že pořízení nových vlaků byl krok správným směrem," řekl Michal Krapinec, generální ředitel Českých drah.


Ilustrační foto (prosinec 2024, České dráhy)

Trať z Ostravy do Veřovic je elektrizovaná jen zčásti, proto dřív museli cestující přestupovat u většiny spojů ve Studénce z elektrického do motorového vlaku. Teď obstará celou cestu jen jeden vlak s elektrickým pohonem a cestující už přestupovat nemusí. V místech s trakčním vedením je vlak napájen přímo z troleje a tam, kde elektrické vedení chybí, napájí elektrické motory velkokapacitní baterie. Elektrická jednotka RegioPanter osazená bateriemi se nabíjí během jízdy pod trolejovým vedením. Díky rekuperaci jsou baterie dobíjeny i mimo elektrické vedení, a to při brzdění vlaku.

"Pohodlné cestování bez nutnosti přestupu, zkrácení jízdních dob a také nové moderní vlaky přivádějí na linku z Ostravy do Veřovic další zákazníky. Už během prvního měsíce sledujeme pozitivní trend v nárůstu počtu cestujících. Je to pro nás dobrá zpráva, s ohledem na stav životního prostředí vítáme každého, kdo nechá doma auto a vyrazí do práce nebo na výlet ekologickým vlakem," doplnil hejtman Moravskoslezského kraje Josef Bělica.

Čtěte také...
První bateriové vlaky již svezly první cestující (vydáno 16. prosince 2024)
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Ilustrační foto (prosinec 2024, České dráhy)

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!