Už příští rok začne modernizace tratě do Zlína
ZLÍN - Už za rok začne modernizace a zkapacitnění železniční tratě z Otrokovic přes Zlín do Vizovic. Správa železnic totiž získala pravomocné stavební povolení na úsek ze stanice Zlín střed do stanice Otrokovice.
Pokračuje výkup potřebných pozemků tak, aby se letos mohl vypsat tendr na zhotovitele prací. Jejich zahájení se předpokládá na začátku příštího roku...
Podoba křižovatky v Prštném (vizualizace, Správa železnic)
Jako první přijde na řadu jedenáctikilometrový úsek z Otrokovic do Zlína, který získá nejen trolejové vedení, ale také druhou kolej. "Traťová rychlost se zvýší na 100 kilometrů v hodině a současně dojde ke zvýšení bezpečnosti díky zrušení dvou přejezdů," potvrdil Informačnímu portálu Vlčoun.cz tiskový mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda. Ten první přejezd v Otrokovicích-Kvítkovicích nahradí tunel, namísto úrovňového křížení ve Zlíně-Prštném vznikne mohutný silniční nadjezd, který změní zdejší lokalitu téměř k nepoznání.
V současné době už má modernizace tohoto traťového úseku pravomocné stavební povolení. Pokračuje majetkoprávní vypořádání s majiteli potřebných pozemků, Správa železnic už uzavřela dohodu s přibližně třemi čtvrtinami vlastníků. Zhruba v polovině letošního roku vyhlásí soutěž na zhotovitele prací pro první úsek do krajské metropole, samotné práce odstartují na začátku příštího roku. Cestující budou muset počítat s dlouhodobějšími výlukami a namísto vlaků na několik měsíů budou muset přestoupit do autobusů náhradní dopravy.
Čtěte také...
- Nový autobusák ve Zlíně by měl být do čtyř let (vydáno 18. listopadu 2024)
(zdroj: www.vlcoun.cz)
Stávající podoba nádraží Zlín-střed (nedatováno, Vlčoun/Filip Vlček)
Návazně začne také rekonstrukce úseku mezi Zlínem a Vizovicemi, která má zatím nepravomocné územní rozhodnutí. Jejím výsledkem bude elektrifikovaná jednokolejná trať. Stanice Lípa nad Dřevnicí a Vizovice získají bezbariérově přístupná nástupiště, dojde také k výstavbě nového nadjezdu, a to namísto přejezdu ve Zlíně-Podvesné. "V rámci samostatné investice vznikne také nová nádražní budova ve stanici Zlín střed. Úplně hotovo mezi Otrokovicemi a Vizovicemi bude na konci roku 2030," doplnil Gavenda.
Správa železnic připravuje v regionu i další významné stavby. V příštím roce zahájí rekonstrukci nástupišť ve Valašském Meziříčí za 845 milionů korun nebo přestavbu stanice Bystřice pod Hostýnem včetně tamní nádražní budovy s náklady téměř 600 milionů korun. O rok později se pak začnou stavět zcela nová nástupiště a podchod v Uherském Hradišti, tyto úpravy vyjdou na 1,7 miliardy korun.
V roce 2028 se pak plánuje zahájení elektrizace a rekonstrukce traťových úseků Staré Město u Uherského Hradiště – Bojkovice město, Kunovice – Veselí nad Moravou a Újezdec u Luhačovic – Luhačovice s celkovými náklady ve výši 10 miliard korun.
Z Otrokovic do Zlína povedou dvě koleje (nedatováno, Vlčoun/Filip Vlček)