Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Dopravácký den v Jihlavě
byl plný Škodovek

 Platba kartou v Mostě
bude už možná za dva roky

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

 Tématem Czechbusu budou
alternativní paliva

Začala stavba servisní haly v Havlíčkově Brodě

HAVLÍČKŮV BROD - V areálu Střediska údržby Českých drah v Havlíčkově Brodě začala výstavba nové opravárenské haly za 235 milionů korun. Ta bude určena primárně pro vlaky RegioPanter a RegioFox.

Nová hala by měla být dokončena nejpozději na jaře roku 2026. Jde o jednu z mnoha investic obnovy opravárenského zázemí, které České dráhy plánují...


Zaájení výstavby proběhlo skromně a symbolicky (9. října 2024, České dráhy)

Stavbu zajistí sdružení společností Chládek a Tintěra Havlíčkův Brod a TSS GRADE, nová hala by měla být dokončena a předána na jaře roku 2026. Průjezdná dvoukolejná hala pro údržbu vlaků bude mít celkovou délku 67 metrů. Bude vybavena mostovým dvounosníkovým jeřábem s nosností až 12,5 tuny, obslužnými kanály, prohlížecími lávkami pro snadný přístup na střechu vlakové soupravy a vizuální kontrolu celého vlaku. Nedílnou součástí vybavení haly budou i elektromechanické patkové zvedáky, které budou určeny pro zvedání kolejových vozidel, nebo také zařízení pro odsávání výfukových spalin. V boční přístavbě haly se bude nalézat například zázemí pro zaměstnance nebo skladový prostor.

"Havlíčkův Brod představuje důležitý bod na mapě opravárenství Českých drah. Servisujeme zde především regionální vlaky hned pro dva kraje, Pardubický a Kraj Vysočina. Právě do těchto dvou krajů jsme v uplynulém období doručily nové moderní regionální vlaky v podobě elektrických RegioPanterů a motorových RegioFoxů. Pro servis těchto vlaků bude nová hala přednostně určena," řekl generální ředitel Českých drah Michal Krapinec s tím, že do rozvoje servisního zázemí v následujících 7 letech České dráhy investují přes 12 miliard korun, které zamíří nejen do výstavby nových hal a modernizací těch stávajících, ale také třeba do nových myček, moderního strojního zařízení, včetně podúrovňových kolových soustruhů nebo zařízení nedestrukční defektoskopie.


Podoba nové opravárenské haly (vizualizace, České dráhy)

Výstavba nové opravárenské haly Českých drah je potvrzením významné role Havlíčkova Brodu jako klíčového dopravního uzlu na železniční síti. "Jsme patrioty Havlíčkova Brodu, máme tu jako společnost sídlo, a proto nás těší, že se nám podařilo získat a realizovat tuto zakázku. Společnost Chládek a Tintěra Havlíčkův Brod působí na stavebním trhu 30 let a společnost TSS GRADE již téměř 25 let. Jsme stavební firmy se silnou historií a mnohaletými zkušenostmi ve výstavbě a rekonstrukci dopravních, inženýrských a pozemních staveb," dodal ředitel společnosti Chládek a Tintěra Havlíčkův Brod Petr Suchý. 

Z depa v Havlíčkově Brodě jsou obsluhovány spoje v celém Kraji Vysočina a také v sousedních regionech, např. v Pardubickém, Středočeském nebo v Jihomoravském kraji. Téměř pět desítek techniků se zde stará nejen o nové motorové jednotky řady 847 RegioFox, ale také o elektrické jednotky 650 RegioPanter, motorové jednotky 844 RegioShark nebo motorové vozy 841 RegioSpider. V loňském roce také České dráhy v depu v Havlíčkově Brodě otevřely novou myčku kolejových vozidel.

Čtěte také...
Hala v Havlíčkově Brodě vyjde na 235 milionů (vydáno 9. září 2024)
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Do roka a půl tady bude stát hala o dvou kolejích (9. října 2024, České dráhy)

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!