Hala v Havlíčkově Brodě vyjde na 235 milionů
HAVLÍČKŮV BROD - Výstavbu nové opravárenské haly v depu kolejových vozidel v Havlíčkově Brodě zajistí Chládek a Tintěra Havlíčkův Brod a TSS Group. Hodnota zakázky přesahuje 235 milionů korun.
Nová hala bude sloužit především pro zajištění kvalitního servisu nových ucelených jednotek RegioPanter a RegioFox, které v kraji začínají jezdit...
Nová podoba haly v Havlíčkově Brodě (vizualizace, Správa železnic)
"Významné investice do pořízení moderních vlaků jsou ruku v ruce propojeny i s novými investicemi do servisního zázemí, kde budeme tyto vlaky udržovat pro cestující ve špičkové kondici. Potřebujeme proto více dlouhých průjezdných hal, ve kterých uděláme servisní prohlídky i větší opravy najednou na celé několikavozové jednotce. Právě takovouto novou halu začneme na podzim stavět v havlíčkobrodském depu, kde mají svůj domov i moderní regionální jednotky RegioPanter a RegioFox. Nová hala nám umožní je opravovat rychleji a rychleji je vracet do provozu pro cestující," řekl náměstek generálního ředitele Českých drah pro servis Michal Kraus.
Průjezdná dvoukolejná hala pro údržbu vlaků dlouhá 67 metrů bude vybavena mostovým dvounosníkovým jeřábem s nosností až 12,5 tuny, obslužnými kanály, prohlížecími lávkami pro snadný přístup na střechu vlakové soupravy a vizuální kontrolu celého vlaku. Nedílnou součástí vybavení haly budou i elektromechanické patkové zvedáky, které budou určeny pro zvedání kolejových vozidel, nebo také zařízení pro odsávání výfukových spalin. "Nová hala bude určena ke komplexnímu provoznímu ošetření vozidel a k korektivní údržbě. Jde tedy o příslušné periodické prohlídky například podvozků, dveří, brzdového systému a také opravy, například když dojde k závadě na dveřích, klimatizaci a dalších částech vlaků," dodal Martin Elstner, ředitel Oblastního centra údržby Východ.
Nová podoba haly v Havlíčkově Brodě (vizualizace, Správa železnic)
Z depa v Havlíčkově Brodě jsou obsluhovány spoje v celém Kraji Vysočina a také v sousedních regionech, například v Pardubickém, Středočeském nebo v Jihomoravském kraji. Technici se zde starají nejen o nové motorové jednotky řady 847 RegioFox, ale také o elektrické jednotky 650 RegioPanter, motorové jednotky 844 RegioShark nebo motorové vozy 841 RegioSpider. České dráhy budou v modernizaci servisní infrastruktury pokračovat i na dalších místech v České republice. Jedná se především o výstavbu hal údržby, myček nebo sanitárních kolejí. "Další podobné stavby chystáme třeba v Českých Budějovicích nebo v Olomouci. V květnu jsme také zahájili výstavbu nové opravárenské haly ve Středisku údržby v Chebu," uzavřel Kraus.
České dráhy plánují do roku 2031 investovat do rozvoje svého servisního zázemí přes 12 miliard korun. V tomto období vybudují čtyři nové haly údržby, dalších šest hal rozšíří a zmodernizují. Miliardy korun investují také do nových myček, hygienických kolejí pro čištění souprav, do moderního strojního zařízení a také do nových technologií, jako jsou například podúrovňové kolové soustruhy, zařízení nedestrukční defektoskopie nebo digitalizace procesů údržby.
Jedna z otevřených hal Českých drah (nedatováno, České dráhy)