Déšť podemlel trať z Osoblahy do Třemešné
TŘEMEŠNÁ VE SLEZSKU - Do odvolání je zcela zastaven provoz na úzkorozchodné železniční trati mezi Osoblahou a Třemešnou ve Slezsku. Vytrvalé intenzivní deště totiž trať na několika místech poškodily.
Na řadě míst jsou na trať popadané stromy, na dalších pak došlo vlivem silných přívalových dešťů k podemletí a poškození železniční tratě...
Jeden ze zaplavených přejezdů (16. září 2024, FB/Úzkorozchodná trať...)
Katastrofa. Tak by se daly hodnotit následky intenzivního čtyřdenního deště, který v závěru druhého zářijového týdne zasáhl oblast severní Moravy. "Voda značně zničila trať, která je podmáčená, podemletá a leží na ni mnoho stromů. Nádraží podél trati správci stále chrání, voda však vyplavila sklepy, které jsou stále odčerpávány. Většina cest na Osoblažsku byla neprůjezdná. Situace byla kritická, ale již se zlepšuje. Záchranné složky a obce dělají co je v jejich silách," uvedli zástupci dráhy na facebookové stránce Úzkorozchodná trať Třemešná ve Slezsku - Osoblaha.
Následně informovali, že poškození je rozsáhlejší. "Řádění ničivé povodně bylo na Osoblažsku opravdu katastrofální. Zničený je nejen kolejový svršek ale také většina domů v obcích. Vozidla na úzkokolejce by měla být v pořádku, nádraží mají vyplavené sklepy," je pak upřesněno v následujícím příspěvku. Cestující s platnými rezervacemi na parní vlaky a poznávací zájezdy obdrželi pokyny mailem. O možném obnovení provozu či zavedení náhradní autobusové dopravy pak budou zástupci tratě informovat.
Řada nádražních budov je vyplavená (16. září 2024, FB/Úzkorozchodná trať...)
Přívalové dlouhotrvající deště zasáhly kromě Karlovarského a části Ústeckého kraje zbytek republiky ve dnech od čtvrtku 12. do neděle 15. září. Nejvíce postiženými lokalitami bylo Ostravsko, Opavsko a Jesenicko, kde došlo k úplnému zastavení provozu na všech tratích. Voda tady totiž postupně zatopila a následně podemela řadu tratí, pod vodou se pak ocitlo také kolejiště ostravského hlavního a svinovského nádraží. Vlaky navíc není ani možné nahrazovat autobusy, protože silnice jsou poškozeny ještě více, než některé železniční tratě.
Největším problémem v mezinárodní dopravě pak je zastavení provozu na trati mezi Ostravskem a Hranicemi na Moravě, kde došlo k poškození dvoukolejného koridoru. Ten je stále ještě pod vodou, Správa železnic tak zatím nezná přesný rozsah škod. České dráhy zatím uvádí konec mimořádné výluky v noci ze středy na čtvrtek 19. září, Správa železnic ale zmínila, že se o obnovení provozu pokusí do konce týdne.
Čtěte také...
- ONLINE: Vlaky na Ostravsku vůbec nejezdí (vydáno 16. září 2024)
- Škody na železnici půjdou do stovek milionů (vydáno 16. září 2024)
(zdroj: www.vlcoun.cz)
Provoz na trati bude zastaven několik týdnů (16. září 2024, FB/Úzkorozchodná trať...)