Správa železnic vybrala projektanta Smíchova
PRAHA - Už za dva roky začne velká a viditelná přestavba smíchovského nádraží v Praze. Vznikne zde velký a moderní dopravní terminál, který bude napojen jak na linky městské dopravy, tak i na novou městskou čtvrť.
Správa železnic v těchto dnech vybrala projektanta stavby, samotná přestavba nádražní budovy by měla začít v roce 2026 a skončit o dva roky později...
Podoba nového smíchovského nádraží (vizualizace, Správa železnic)
Železniční stanice na pražském Smíchově se v následujících letech promění v moderní dopravní terminál. Jeho součástí bude i stávající nádražní budova, která projde celkovou rekonstrukcí. Nyní vybrala projektanty stavby – společnosti SUDOP Praha a SUDOP EU. Jejich nabídková cena ve výběrovém řízení byla 39,5 milionu korun. "Stavební práce budou probíhat v letech 2026 až 2028 v koordinaci s výstavbou terminálu Smíchov," informovala Nela Eberl Friebová, tisková mluvčí Správy železnic.
Připravovaná stavba naváže na už probíhající modernizaci kolejiště stanice, v rámci které se rekonstruují také všechna nástupiště a podchody. Současná nádražní budova se zrekonstruuje, a to v koordinaci s výstavbou nového dopravního terminálu, s nímž se propojí v jeden funkční celek. Namísto jižního křídla vznikne čtyřpodlažní novostavba, ve které budou umístěny obchodní a gastronomické jednotky a služby nejen pro cestující, ale i další návštěvníky této rušné části Smíchova.
Podoba nového smíchovského nádraží (vizualizace, Správa železnic)
Budoucí terminál Smíchov bude součástí velké proměny celého území. S železnicí propojí nejen tramvaje a metro, ale i nově budovanou čtvrť, která nabídne téměř 400 tisíc metrů čtverečních bytových, administrativních, obchodních či veřejných ploch. Zahájení projektu Smíchov City předcházela pečlivá patnáctiletá příprava, která zahrnovala řadu předběžných studií, změnu územního plánu, řešení dopravní infrastruktury a především velké mezinárodní architektonické soutěže. Nad nástupišti nového smíchovského nádraží vznikne platforma s autobusovým nádražím pro dálkové i příměstské spoje. K dispozici bude parkoviště P+R i kapacitní stání pro kola. Zastřešení nástupišť bude zároveň sloužit jako spojnice Smíchova a Radlic.
Současná nádražní budova na pražském Smíchově pochází z roku 1956. "Po hlavním a Masarykově nádraží je třetí nejvytíženější v Praze," doplnila tisková mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová. Součástí její vstupní haly se v polovině 80. let minulého století stal vchod do stanice metra Smíchovské nádraží na tehdy nově budované lince B.
Čtěte také...
- Modernizace nádraží Smíchov skončí do tří let (vydáno 19. února 2024)
(zdroj: www.vlcoun.cz)
Podoba nového smíchovského nádraží (vizualizace, Správa železnic)