Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

Opravy nádraží i tratě na Teplicku už skončily

TEPLICE - Správa železnic slavnostně ukončila rekonstrukci památkově chráněného nádraží v Teplicích. Obnovou prošla fasáda a střecha objektu a také první nástupiště včetně litinového přístřešku.

Součástí velkých stavebních prací byla také rekonstrukce železniční tratě mezi Teplicemi a Ústím nad Labem, v Krupce pak vznikla nová zastávka...


Novotou zářící budova nádraží v Teplicích (březen 2024, Správa železnic)

Stavební práce na teplickém nádraží začaly v srpnu 2022, celkové náklady dosáhly 325 milionů korun. Jde přitom o první fázi rekonstrukce, druhá, která zahrne vnitřní prostory, je aktuálně v přípravě. Budova teplického nádraží slouží cestujícím od roku 1858. "Jde o ojedinělou ukázku novorománského slohu na české železnici. Proto stavbaři ve spolupráci s památkáři a restaurátory vrátili budově její podobu z poloviny 19. století. Po dokončení první etapy rekonstrukce nás čeká etapa druhá, během které dojde k obnově interiéru budovy a také k vybudování nových parkovacích ploch tak, aby nádraží mohlo plně sloužit veřejnosti," podotkl ministr dopravy Martin Kupka.

Dělníci provedli celkovou renovaci střechy a fasády, současně vyměnili okna a dveře. Speciálně na zakázku se vyrobily vstupní dveře. V suterénu pak došlo k úpravě rozvodů vzduchotechniky a elektroinstalace. "Nedílnou součástí prací byla rekonstrukce prvního nástupiště, které přiléhá k nádražní budově. Zde prošly renovací veškeré plochy, na místo už se vrátily i zrepasované litinové sloupy historického zastřešení," dodal generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.


Zrekonstruované první nástupiště teplického nádraží (březen 2024, Správa železnic)

Zhotovitelem stavby byla společnost Chládek a Tintěra. Celkové investiční náklady první etapy dosahují 325 475 475 Kč, cena stavebních prací aktuálně činí 238,5 milionu korun. Projekt je navržen ke spolufinancování Evropskou unií z prostředků Nástroje pro oživení a odolnost. Pro druhou etapu prací, během které dojde k opravě vnitřních prostor historické budovy, se v současnosti dokončuje projektová dokumentace. K renovaci historicky cenných budov přistupuje Správa železnic citlivě a v úzké koordinaci s památkáři. Objektům vrací jejich původní podobu, klade při tom důraz na výběr správných materiálů, například při výrobě replik jednotlivých architektonických prvků. 

Dělníci pracovali také na trati k Ústí nad Labem

Celkovou obnovou ale procházela nejen rozlehlá budova stanice Teplice v Čechách, ale také trať ve směru na krajskou metropoli Ústí nad Labem. Obyvatelé podkrušnohorské Krupky díky tomu získali novou zastávku s moderními přístřešky, která nabízí pohodlný a bezpečný nástup do vlaků. Navíc se zrekonstruovala stanice Bohosudov a navazující úseky do Teplic a do Chabařovic. Stavba probíhala od roku 2020, její celkové náklady dosáhly bezmála dvou miliard korun.


Nová zastávka v Krupce - Bohosudově (březen 2024, Správa železnic)

Rekonstrukcí prošlo přibližně 5 kilometrů dvoukolejné trati v úseku od Chabařovic po Teplice, a to včetně stanice Bohosudov. Ta už přestala sloužit cestujícím, její nádražní budova se nyní využívá jako technologický objekt. Stavbaři naopak vybudovali novou zastávku Krupka-Bohosudov. Stejně jako nedaleký Proboštov nabízí zvýšená nástupiště v úrovni podlahy moderních vlaků. Obnovilo se rovněž zabezpečovací a sdělovací zařízení, trakční vedení, venkovní osvětlení a elektrický ohřev výhybek. Traťová rychlost se díky rekonstrukci zvýšila až na 135 km/h, tím došlo ke zkrácení jízdních dob vlaků.

"Přínosem z hlediska bezpečnosti je pak náhrada přejezdu v teplické ulici Emílie Dvořákové silničním podjezdem," doplnila výčet prací tisková mluvčí Správy železnic Nikola Eberl Friebová. Celkové investiční náklady akce dosáhly 1,9 miliardy korun, zhotoviteli těchto prací byly společnosti Chládek & Tintěra, AŽD Praha a Elektrizace železnic Praha. "Projekt Rekonstrukce železniční stanice Bohosudov byl spolufinancován Evropskou unií v rámci Operačního programu Doprava 2014 až 2020," uzavřela mluvčí s tím, že příspěvek EU může dosáhnout až 1,2 miliardy korun. 


Nový nadjezd přes ulici Emilie Dvořákové v Teplicích (březen 2024, Správa železnic)

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!