Mimořádnost 23. února 2015
ÚSTÍ NAD LABEM - Polovinu pondělní odpolední přepravní špičky se museli cestující ze Severní Terasy, sídliště Hornická nebo třeba u Masarykovy nemocnice obejít bez trolejbusové dopravy.
Při jízdě trolejbusu na Mírové došlo k rozsáhlejšímu poškození rozjezdové výhybky, což vyřadilo trolejbusy na více jak tři hodiny...
Pracovníci DP při opravě poškozené výhybky (23. února 2015, David Koritenský).
K mimořádné události došlo v pondělí okolo 16.00 hodiny, kdy projíždějící trolejbus na vjezdu do obratiště Mírová strhl rozjezdovou výhybku. Na místo události proto ihned vyrazil dopravní dispečer.
Ten rozhodl o mimořádném odklonu trolejbusových linek mimo obratiště Mírová. Linka číslo 53 tak zprvu zajížděla až do konečné Severní Terasa, trolejbusy linek 51 a 60 se ve směru od Větrné z centra otáčely až na kruhovém objezdu Elba s nutností ručního překládání sběračů.
Trolejbus linky číslo 51 ve vjezdu do obratiště (23. února 2015, Marek Nocar).
Po příjezdu pracovníků vrchního vedení k opravě však bylo rozhodnuto o nutném vypnutí napájení, což si vynutilo vyloučení trolejbusové dopravy po celé Severní Terase a na přilehlých tratích. Z důvodu absence nutných propojek se proto bez trolejbusů ocitly také tratě přes sídliště Hornická nebo třeba okolo Masarykovy nemocnice.
Vůz linky číslo 51 obracející se na Elbě (23. února 2015, Marek Nocar).
Linky číslo 51, 53 a 55 tak ve směru z centra končily v zastávce Hraničář a dále se jely otáčet přes Klíši zpět. Linka číslo 52 jedoucí z Klíše vysadila cestující v zastávce V Rokli a dále se jela manipulačně obrátit přes Dobětice zpět.
Linka číslo 60 byla zkrácena do zastávky Beethovenova a přes obratiště Holoměř se vracela zpět na Střekov.
Citybus ev.č. 15 na náhradní dopravě (23. února 2015, David Koritenský).
Dopravní podnik ihned zavedl náhradní autobusovou dopravu, avšak vzhledem k rozsáhlosti poškození a vysokému počtu dotčených linek bohužel nebylo kapacitně možné zajistit plnohodnotný provoz dle jízdních řádů.
Oprava poškozené výhybky trvala až do večerních hodin a krátce po půl osmé večer se trolejbusy postupně začaly vracet do svých tras.
Detailní pohled na poškozenou výhybku (23. února 2015, Ladislav Kačmár).