Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

Výluka 25. června - 26. července 2011

Poklidné sobotní ráno. Tempo probouzejícího se města náhle ochromuje ohlušující rána následovaná zápachem. Na nejvytíženější křižovatce Předmostí se převrátila cisterna, ze které vytékají tuny kafilerního tuku.

Křižovatka je neprodyšně uzavřena, doprava paralyzována, trolejbusy se zastavují, autobusy čekají objížďky...


Zvednutá cisterna, ze které vyteklo 20 tun kafilerního tuku. Foceno 25. června 2011.

Tak by se dala popsat sobotní situace od 6.40 hodin. Kromě zmatků v dopravě je v Ústí cítit silně nepříjemný zápach. Řidič cisterny vyvázl s lehkým zraněním, což se ovšem nedalo říct o městské hromadné dopravě, která utržila velkou ránu.


Kloubový autobus jako náhradní vozidlo na lince 62 přijíždí ze Střekova. Foceno 25. června 2011.

Dopravnímu podniku ovšem hrála do noty plánovaná výluka, díky čemuž bylo nutné vypravit pouze čtyři autobusy za linku 57 a tři autobusy za linku 62. Ostatní trolejbusové linky byly naštěstí vedeny náhradní autobusovou dopravou již od ranního výjezdu.


Náhradní autobusy od Důlců jezdily přes Uhlozbyt. Foceno 25. června 2011.

Ruku v ruce s tím však bylo nutné zajistit odbjízdné trasy, a to nejen po trolejbusové, ale také autobusové linky. A že se dispečeři museli zapotit. Ostatně jediný směr, který bylo možné na Předmostí využít, byl ten na Střekov!


Objízdná trasa linek z Krásného Března vedla také Malou Hradební. Foceno 25. června 2011.

Jeden trolejbus (linky 57) uvízl v Přístavní ulici, před křižovatkou U Pěti oblouků. Dva trolejbusy (z linky 57) byly odstaveny na Uhlozbytu, kde dělaly společnost třetímu z linky 62. Další dva trolejbusy z linky 62 zatáhly do vozovny a poslední vůz z linky 57 byl během dopoledne od Divadla také stažen do vozovny.


Hromada štěrku uprostřed křižovatky. Ani ten ale nepomohl. Foceno 25. června 2011.

Tři trolejbusy, které byly celé dopoledne odstaveny za Uhlozbytem, odpoledne odjely přes manipulační stopu do Důlců, odkud zatáhly do vozovny. Jiné trolejbusy naštěstí na tratích nebyly.


Trolejbus linky 57 z Mojžíře už do centra nedojel, zůstal v Přístavní. Foceno 25. června 2011.

Relace centrum - Důlce (a zpět) byla nejspíš ze všech nejjednodušší. Náhradní autobusová doprava byla vedená přes obratiště Uhlozbyt okolo tří odstavených trolejbusů, které skrz křižovatku již neprojely.


Objízdná trasa ze Střekova vedla i přes Mariánský most. Foceno 25. června 2011.

Relace centrum - Krásné Březno (a zpět) byla komplikovaná. Zatímco pro cestu z centra byla využita povodňová varianta "dva mosty", ve směru z Krásného Března byla situace komplikovanější. Ze zastávky Přístav autobusy jely Přístavní ulicí a přes kruhový objezd pod Větruší a ulicí U Nádraží se vrátily k Předmostí, kde se s přibližně 5 až 10 minutovým zpožděním napojily na trasu.


Aby se autobusy ze Střekova dostaly do centra, musely se u soudu otáčet. Foceno 25. června 2011.

Relace centrum - Střekov (a zpět) byla ve směru z centra vedena po své trase, a to díky jednomu průjezdnému pruhu ve viaduktu pod hlavním nádražím ČD. Zpět se autobusy otáčely u Krajského soudu a okolo ZPA a Mariánský most se dostaly na Přístavní ulici. Odtud pokračovaly jako spoje z Krásného Března.


Úklidové práce na Předmostí pokračovaly také odpoledne. Foceno 25. června 2011.

Cisterna vezla náklad pro střekovskou Setuzu a jela směrem od Krásného Března do centra, kde mělo dojít k přeložení nákladu. Setuza totiž o víkendu nepřijímá. Poškozenou cisternu celé dopoledne zvedali hasiči, aby jí pak odtahová služba odvezla z místa nehody.


Jediný průjezd pod železniční tratí 090 byl ten na Střekov. Foceno 25. června 2011.

Sobotní odpoledne náhle přineslo první z řady nepříjemných informací: Asfalt v křižovatce je natolik nasáklý kafilerním tukem, že je nutné jej odfrézovat. Uzavírka Předmostí se tak prodlužuje minimálně i na nedělní dopoledne.


Linka číslo 54 projíždí okolo odstavených trolejbusů na Uhlozbytu. Foceno 25. června 2011.

Zajimavým postřehem bylo nasazení patnáctimetrového autobusu Solaris ev.č. 201 na linku číslo 52. K němu došlo na základě nedostatku provozuschopných vozů. Vůz tohoto typu bývá nasazen na jedno ze dvou pořadí linky 12 a nebo také na linku číslo 11.


Zajímavostí bylo nasazení patnáctimetrového Solarisu na linku 52. Foceno 25. června 2011.

Dispečer v návaznosti na to přikazuje odtah odstaveného trolejbusy linky 57 stojícího v Přístavní ulici. Tatra skutečně vyrazila, okolo 20.00 hodiny pak byl konvoj zahlédnut na kruhovém objezdu pod Větruší míříc Žižkovou ulicí do Předlic. Zde se trolejbus patrně napojil na trolejovou síť a vlastní silou odjel do vozovny Všebořice.


Trolejbus odstavený v Přístavní ulici musela odtáhnout Tatra. Foceno 25. června 2011.

Po celou neděli pak silničáři pracovali na frézování povrchu vozovky. Z nákladních tatrovek, kam fréza odhazovala kusy nasáklé silnice, vytékal kafilerní tuk. Nicméně to se podařilo již během odpoledne, hotovo dělníci měli k večeru.


Nedělní frézování vozovky na Předmostí. Foceno 26. června 2011.

S napětím všichni očekávali verdikt odboru dopravy ústeckho magistrátu. A to jak obyvatelé a řidiči krajské metropole, tak i dopravní podnik. Pokud by zůstala křižovatka zavřená také v pondělí, jak informovaly krizové SMS zasílané městem, tak by nastal totální dopravní kolaps.


Náhradní doprava za trolejbusy jezdila také po nové Přístavní ulicí. Foceno 26. června 2011.

K němu ale nedošlo. V neděli ve 21.00 hodin byla křižovatka otevřena pro složky integrovaného záchranného systému a o hodinu později (ve 21.51 hodin) pak došlo ke zprůjezdnění také pro ostatní dopravu, a to včetně městské hromadné.


Kloubový autobus na lince 62 se vytáčí na kruháči pod Větruší. Foceno 26. června 2011.

Vzhledem k tomu, že během víkendu probíhaly plánované opravy trolejového vedení, především v oblasti Stříbrníků a Severní Terasy, byl mezi prvními vozy projíždějícími křižovatkou také trolejbus. Šlo o vůz 15TrM ev.č. 559, který provedl zkušební jízdu do Dobětic a zpět.


Křižovatka Předmostí po odstranění nasáklého asfaltu. Foceno 26. června 2011.

Celou výluku ovšem nadále sledujeme. Její stav totiž trvá vzhledem ke skutečnosti, že přes křižovatku je omezená rychlost a průjezd křižovatkou tak není tak pružný, jako před mimořádností.


Prvním trolejbusem, který tudy projel, byla 559 na zkušební jízdě. Foceno 26. června 2011.


Pokládka nového odfrézovaného asfaltu se měla uskutečnit o 14 dní později, tedy o víkendu 9. a 10. července. Dopravní podnik proto tuto akci zkoordinoval s úpravou trolejového vedení v Revoluční ulici. Nicméně těsně po uzavření křižovatky vypověděl službu frézovací stroj. A křižovatka tak byla v sobotu odpoledne znovu otevřena.


Dopoledne bylo zřejmé, že práce jsou v plném proudu. Foceno 16. července 2011.

Pokládka nového asfaltu se tak přesunula na další víkend, ve kterém se také uskutečnila. V sobotu 16. července byla v 7.00 hodin křižovatka uzavřena. Objízdné trasy byly podobné, jako 25. června těsně po nehodě.


Probíhající práce přímo uprostřed křižovatky na Předmostí. Foceno 16. července 2011.

Pouze linky jedoucí ze Střekova mohly díky proběhlé kolaudaci Přístavní ulice využívat sjezd z Benešova mostu právě do Přístavní ulice. Díky tomu bylo možné odstranit zdlouhavé otáčení vozidel MHD u Krajského soudu a do Přístavní ulice autobusy posílat okolo ZPA a přes Mariánský most.


Autobusy jezdily z Benešova mostu přímo do Přístavní ulice. Foceno 16. července 2011.

Ten využívaly pouze linky jedoucí z centra města do Krásného Března a Neštěmic, a to pouze v uvedeném směru.


Silničáři již finišují s pokládkou asfaltu. Foceno 16. července 2011.

Práce na pokládce asfaltu začaly hned dopoledne, takže po nezbytných přípravách a čištění byla v půl desáté zahájena pokládka nového povrchu, a to od křižovatky U Pěti oblouků. Tedy v místech, kde v první polovně června došlo k výtoku nafty z dodávky.


Autobusy jezdily Přístavní ulicí. Foceno 16. črvence 2011.

Práce pak nabraly rychlé tempo, takže již po 18.00 hodině byla silnice opět kompletní. Ještě okolo 20.00 hodiny probíhala nakládka frézovacího stroje nad Předmostím. Křižovatka byla zprůjezdněna v neděli po 4.00 hodině.


Nebyla by to krásná fotka nebýt gesta "fuck off" mladíka v popředí autobusu (viz výřez).
Mladík si asi neuvědomuje, že tím ohrožuje osobní ohodnocení řidiče, neboť je zřejmé,
že s ním hovoří za jízdy (porušení Smluvních a přepravních podmínek).

Křižovatce tak již chybí jen vodorovné dopravní značení. Po jeho doplnění bude uzavřena další kapitola jedné ústecké výluky...


Hotový asfalt na strategicky důležité křižovatce Předmostí. Foceno 16. července 2011.


Obnova vodorovného dopravního značení o předposledním červencovém víkendu je jasným signálem, že se křižovatka dostává do svého původního stavu. Ba dokonce do ještě lepšího, nebo z křižovatky díky nehodě zmizely výmoly.


Trolejbus linky 51 jede okolo právě dokončeného přechodu. Foceno 24. července 2011.

Křižovatka se stává plně funkční, a tím definitivně končí také výluka. Poslední finální úpravy, jako obnova šipek, se uskutečnila v úterý 26. července. Od zahájení denního provozu ve středu 27. července je plně obnoven provozu individuální automobilové, ale především také městské hromadné dopravy.


Trolejbus se vyhýbá nanesené barvě přechodu pro chodce. Foceno 24. července 2011.

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!