Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

Parciální trolejbusy v Ústí již překonaly milion

ÚSTÍ NAD LABEM - Parciální kloubové trolejbusy, které výrazným způsobem přispěly k rozvoji trolejbusové dopravy v Ústí nad Labem, najely dohromady přes milion ujetých kilometrů bez závad. 

Dopravní podnik města Ústí nad Labem všech 33 parciálních trolejbusů Škoda 27Tr postupně zprovozňoval od konce roku 2023 až do poloviny roku 2024...


(20. srpna 2024, Vlčoun/František Živnůstka)

Obnova trolejbusového vozového parku, největší za poslední desítky let, je v Ústí nad Labem u konce. Zatímco na konci loňského roku Dopravní podnik města Ústí nad Labem oficiálně představil první z 33 nových parciálních trolejbusů Škoda 27Tr, začátkem října všechny vozy dovršily zajímavého společného milníku. Všechny nové trolejbusy totiž úspěšně překonaly hranici jednoho milionu ujetých kilometrů. "Tento pozoruhodný úspěch ilustruje jejich spolehlivost a efektivitu," podotkla tisková mluvčí ústeckého dopravního podniku Jana Dvořáková. 

Dodání 33 velkokapacitních parciálních trolejbusů výrazně modernizovalo vozový park a uzavřelo éru trolejbusů 15Tr. Ty definitivně dojezdily v březnu letošního roku. "Dodávka moderních vozidel 27Tr přináší zvýšený komfort nejen pro naše cestující, ale i pro řidiče. Celkové náklady na pořízení trolejbusů přesáhly 671 milionů korun, přičemž se nám podařilo získat dotaci ve výši téměř 571 milionů z Integrovaného regionálního operačního programu v rámci ITI Ústecko-chomutovské aglomerace," sdělila Simona Mohacsi, výkonná ředitelka Dopravního podniku města Ústí nad Labem.


(8. září 2024, Vlčoun/František Živnůstka)

Zmíněné trolejbusy Škoda 15Tr byly odstavovány z provozu od začátku letošního roku. Řada z nich byla sešrotována, některé ale našly další uplatnění. Mezi kupci byli jak dopravní nadšenci, tak i dopravní podniky. Například Dopravní podnik města Hradce Králové pořídil hned dva původně hradecké trolejbusy. Jeden poslouží jako historické vozidlo, druhý jak zdroj náhradních dílů. Celková cena za oba trolejbusy se podle Registru smluv pohybovala okolo 100 tisíce korun. Další z trolejbusů 15Tr pak odkoupil Dopravní podnik města Jihlavy, který jej dokonce uplynulý víkend nasadil do běžného provozu na posílenou trolejbusovou linku D spojující městské hřbitovy. 

Nákup 33 nových trolejbusů pak v Ústí nad Labem přispěl k realizaci radikálních, a mezi veřejností dodnes hojně diskutovaných, změn linkového vedení letos v květnu. Parciální trolejbusy začaly zajíždět do oblastí, kde do té doby nebylo možné trolejbusy spatřit. Na nových linkách tak trolejbusy začaly jezdit do Trmic či Koštova nebo k předlické vozovně autobusů. V následujících měsících se pak chystá výstavba další trolejbusové tratě ve Výstupní ulici, která opět pomůže k rozšíření trolejbusové dopravy.

Čtěte také...
První z 33 nových trolejbusů představili v Ústí (vydáno 11. prosince 2023)
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


(24. srpna 2024, Vlčoun/František Živnůstka)

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!