Ústí definitivně ukončilo provoz trolejbusů 15Tr
ÚSTÍ NAD LABEM - Nostalgický nádech měla nedělní rozlučková jízda dvou trolejbusů Škoda 15Tr v Ústí nad Labem. Oba poslední provozní trolejbusy byly zcela plné, trasu posledních jízd pak lemovaly desítky fotografů.
Krátce před 19.00 hodinou pak legendární patnáctky naposledy projely skrz bránu všebořické vozovny. Historie těchto trolejbusů definitivně skončila...
Rozlučková jízda s trolejbusy 15Tr v Mojžíři (24. března 2024, Vlčoun/Filip Vlček)
Je neděle 24. března 2024. Před všebořickou trolejbusovou vozovnou je v odpoledních hodinách nezvykle živo. Krátce po 15.00 hodině totiž odtud naposledy na rozlučkovou jízdu městem vyjely dva kloubové trolejbusy typu Škoda 15Tr. Dopravní podnik města Ústí nad Labem pro dopravní nadšence uspořádal rozlučkovou jízdu, účastníci obdrželi speciální jízdenku a placku s motivem rozlučky. Původně se počítalo s výjezdem jednoho trolejbusu maximálně pro 44 lidí, nakonec pro velký zájem ale vyjely trolejbusy oba dva. V čele vyjíždí vůz ev.č. 567 následovaný vozem ev.č. 564.
Trolejbusy z vozovny zamířily nejprve na točnu Mírová, odkud pak po trase linky číslo 51 zamířily přes centrum do Neštěmic na točnu Mojžíř. Sem je pravidelná trolejbusová doprava zastavena od loňského léta v souvislosti se změnou obslužnosti této čtvrti, dva trolejbusy za sebou tak mezi místními obyvateli působily patřičný rozruch. Z Mojžíře trolejbusy v konvoji pokračovaly přes povodňovou stopu v Krásném Březně na sídliště Pod Vyhlídkou. Po krátké přestávce vyjely zpět do centra a dále na obratiště ve Starých Předlicích.
Jedna z fotozastávek rozlučkové jízdy u OD Květ (24. března 2024, Vlčoun/Filip Vlček)
Nejen trolejbusy byly plné dopravních nadšenců. Prakticky celá trasa posledních jízd byla obklopená fotografy, kteří nechtěli promarnit poslední šanci si tento legendární trolejbus v Ústí nad Labem vyfotit. Mezi českými fotografy zaznívala také němčina, slovenština či maďarština. Ze Starých Předlic pak vozy vyrazily zpět přes centrum do Dobětic, kde bylo možné si udělat poslední fotky za denního světla. Odtud pak bez zastavení vozy pokračovaly přes centrum, točnu Panská a Hornickou, dále přes Mírovou a Severní Terasu okolo Masarykovy nemocnice zpět do vozovny. Speciální jízdy tak vynechaly jen Klíši, točny Žežická, Skalku a Globus a kvůli uzavírce mostu doktora Edvarda Beneše celou trať z centra na Střekov.
Je neděle 24. března 2024, krátce před sedmou hodinou večerní. Oba poslední provozní trolejbusy typu 15Tr naposledy za hojné účasti dopravních nadšenců o pamětníků zatáhly do vozovny Všebořice. Poslední fotky zadních čel a vozy sjely k hale denní údržby. Vydařená akce s nádechem nostalgie a smutku. Je neděle 24. března 2024 a v Ústí nad Labem se po 35 letech definitivně uzavřela jedna důležitá kapitola historie městské dopravy.
Informační portál Vlčoun.cz se tématu ukončení trolejbusů Škoda 15Tr bude věnovat v následujících dnech samostatnými články. Několika fotografiemi se pak vrátí také o několik let zpět do doby, kdy trolejbusy 15Tr ústecké dopravě vládly s velkou přesilou.
Poslední zatažení do vozovny Všebořice (24. března 2024, Vlčoun/František Živnůstka)